Dienas ziņas

A. Navaļnijs pieprasa video ierakstus no ieslodzījuma vietas

Dienas ziņas

IKP pieaudzis par 2,1%

Paraksta līgumu par elektrovilcienu piegādi

Paraksta līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi līdz 2023. gada beigām

“Pasažieru vilciens” (PV) un “Škoda Vagonka” vadība parakstījusi līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, informēja PV. Līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni.

ĪSUMĀ:

  • Noslēgts līgums par jauno vilcienu piegādi.
  • Pirmie vilcieni Latvijā būs 2022.gadā, bet visi - līdz 2023.gadam.
  • Jaunie vilcieni nodrošinās efektīvāku un kvalitatīvāku pārvadāšanu.

Jauno elektrovilcienu piegāde notiks pakāpeniski - pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem.

"Pasažieru vilciena” vadība apgalvo, ka darīts viss iespējamais, lai nepieļautu atkāpes no termiņiem un solītās kvalitātes. “Varu garantēt, ka darīsim visu, lai tas tiktu izdarīts. Kā otrs garants – ja jūs redzat, cik liels ir līgums, tajā pievienotas visas specifikācijas. Tajā pievienota specifikācija, kuras viņi iesnieguši kopā ar pieteikumu. Tas ir kā līguma pielikuma neatņemama sastāvdaļa,”  sacīja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Līgums paredz, ka vilcienu piegāde ir jāuzsāk 140 nedēļu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. Savukārt līgums stāsies spēkā, tiklīdz “Škoda Vagonka” iesniegs līguma izpildes nodrošinājumu, kas ir jāizdara 30 dienu laikā. 

“Šajā vēsturiski nozīmīgajā brīdī mēs pieliekam punktu smagnējam posmam, kas ildzis teju 10 gadus. Jau drīzumā mēs brauksim pirmajos jaunajos elektrovilcienos. Tagad AS “Pasažieru vilciens” atbildība ir raudzīties, lai vilcieni tiktu saražoti atbilstoši noteiktajām prasībām un šis process būtu caurspīdīgs un godīgs,” norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

Līguma summa par 32 elektrovilcienu un to rezerves daļu piegādi ir aptuveni 241 miljons eiro. “Pasažieru vilciena” vadība cer, ka vismaz daļu šim darījumam nepieciešamās summas izdosies iegūt, pārdodot pašreizējos vilcienus otrreizējā tirgū. Esot jau uzsāktas sarunas ar vairākām bijušajām padomju republikām.

Uzņēmumā arī apgalvo, ka šis pirkums biļešu cenas nesadārdzināšot, bet tās varētu ietekmēt citi apstākļi, piemēram, elektrības cenas un darbaspēka izmaksas.

Jaunie elektrovilcieni sastāvēs no četriem vagoniem katrs, un viena elektrovilciena garums būs 109 metri, tas nozīmē, ka kopējais visu iegādāto vilcienu garums sasniegs gandrīz 3,5 kilometrus. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem, un kopējais sēdvietu skaits jaunajos elektrovilcienos būs 13 952. Salīdzinājumam – pašlaik PV rīcībā ir 26 elektrovilcienu sastāvi ar dažādiem garumiem un sēdvietu skaitu tajos, un kopējais sēdvietu skaits šobrīd ir ap 10 000. 

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis uzsvēra, ka ar jaunajiem vilcieniem pasažieru pārvadājumi būs augstas kvalitātes. PV gan priekšā vēl daudz darba, kā arī tas vēlas attīstīties un pāriet jaunā pakalpojumu līmenī. PV informēja, ka viena līmeņa iekāpšana vilcienos gan nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, gan saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis. 

Jaunajos vilcienos būs klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka, un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 kilometriem stundā (pašlaik – 130 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt vietās, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra. 

PV saņems elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, vilcienu sertifikāciju, testēšanu un nodošanu ekspluatācijā veiks ražotājs.  

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes PV varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos - darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Līgumu parakstīja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, kā arī valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags. Savukārt no vilcienu ražotāja “Škoda Vagonka” puses līguma parakstītāji bija tās valdes priekšsēdētājs Martins Bednars un valdes loceklis Milošs Brončeks.

Arī “Škoda vagonka” vadība norobežojas no korupcijas skandāliem, piemēram, saistībā ar “Škoda transportation” zemās grīdas tramvaju piegādi Rīgas domei. “Škoda Vagonka” ir neatkarīga “Škoda” grupas sastāvdaļa. Mēs esam pavisam cits bizness, citi produkti, tādēļ neredzu nekādus riskus šim projektam,"  sacīja Bednars.

PV ir dibināts 2001. gada 2. novembrī. PV ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā.

KONTEKSTS:

Ministru kabinets 16. jūlijā atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai. Tāpat Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs nav konstatējis ziņas, kas varētu būt par pamatu valstij neslēgt līgumu ar konkursā par pasažieru vilcienu piegādi uzvarējušo Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka".

Jauno elektrovilcienu projekta, tostarp 32 elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādes, kā arī vilcienu remontu centra izbūves kopējās izmaksas ir 255 888 753 eiro. No šīs summas elektrovilcienu iepirkuma līguma, kurā ietilpst arī personāla apmācības, iekārtas elektrovilcienu uzturēšanai un rezerves daļu fonds, summa ir 241 888 753 eiro, un remontu centra jeb depo būvniecība provizoriski izmaksās 14 miljonus eiro.

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti