Panorāma

Zināmi "Supernovas 2024" dalībnieki

Panorāma

Panorāma

Pasažieru pacietību testēs vēl divus mēnešus

Jauno vilcienu defektu novēršanai ministrs dod «Škoda Vagonka» divus mēnešus

Divu mēnešu laikā jauno elektrovilcienu gatavībai ir jābūt 95% apmērā. Tā otrdien, 9. janvārī, paziņoja satiksmes ministrs Kaspars Briškens no "Progresīvajiem", norādot, ka patlaban pasažierus gatavi pārvadāt vien 60% jauno sastāvu. Ja šī prasība nebūs izpildīta, vilcienu ražotājam piemēros sodu.

ĪSUMĀ:

  • Divu mēnešu laikā uzņēmumam "Škoda Vagonka" jānodrošina kā minimums 95% vilcienu pieejamība.
  • Vilcieni testēti arī ziemas apstākļos; problēmu novēršanai piesaistīti augsta līmeņa eksperti.
  • Uzņēmums pārliecināts, ka noteiktajā laikā spēs nodrošināt 95% vilcienu pieejamību.
  • "Škoda Vagonka" vadība atvainojas par neērtībām, ko radījuši jaunie elektrovilcieni.
  • Jāpilnveido reaģēšana incidentu gadījumos, jānodrošina rezerves transports un pasažieru informēšana.

Tiekoties ar vilcienu ražotāja "Škoda Vagonka" vadību, ministrs vienojies par konkrētu termiņu un skaidri izmērāmu kritēriju, kas jāsasniedz, lai varētu uzskatīt, ka vilcienu reisi tiek izpildīti vismaz apmierinoši. Proti – divu mēnešu laikā "Škodai" jānodrošina kā minimums 95% vilcienu pieejamība.

"Tas ir standarts, kas ir pasaules praksē pieņemts. Šajā gadījumā, ieviešot jaunu vilcienu tipu, jānodrošina, ka 95%, vismaz 95% gadījumu šie vilcieni būtu pilnībā pieejami," skaidroja satiksmes ministrs.

"Pasažieru vilciena" vadītājs Rodžers Jānis Grigulis
00:00 / 00:50
Lejuplādēt

"Mūsu tehniskās specifikācijas ir paredzētas, lai vilcieni darbotos no -40 līdz +40 grādiem. Šādām problēmām, kādas mēs novērojam, tās nebija paredzētas un tādas nebūtu pieļaujamas. Vienlaicīgi citas prasības, kuras mēs vilcieniem izvirzījām – lai viņi būtu saderīgi ar mūsu infrastruktūru, atbilstu visiem Eiropas standartiem. Nekādas specifiskas lietas. Mēs fokusējāmies tikai uz komfortu un tām vajadzībām, kas ir jānodrošina mūsu pasažieriem. Pēdējais, ko mēs gribam no viņiem ["Škoda Vagonka"], ir defektu analīzes, vai tiešām defekti neatkārtojas, vai tie nav sērijveida defekti, vai tiem nav jāpievērš lielāka un padziļinātāka uzmanība, lai mūsu pasažieri neciestu," klāstīja "Pasažieru vilciena" vadītājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Škodas Vagonka" pārstāvji apgalvoja  – vilcieni esot testēti arī ziemas apstākļos, bet, neskatoties uz to, Latvijas ziemā un ikdienas ekspluatācijā atklājusies virkne būtisku problēmu ar elektroniku. Turklāt aukstā laikā nestrādā vilcienos ierīkotās labierīcības un izkāpšanas sistēmas.

"Šobrīd mums tiešām ir problēmas; ņemot to vērā, mēs esam piesaistījuši tiešām ļoti augsta līmeņa vecākos ekspertus, lai strādātu pie risinājumiem," teica "Škoda Vagonka" valdes loceklis – projekta direktors Pāvels Beraneks.

Lai novērstu atklātos defektus, apmācītu vietējos mašīnistus un sagatavotu ekspluatācijai nupat piegādātos vilcienus, "Škoda" trīskāršojusi savu speciālistu skaitu Rīgā un pašlaik šeit strādā jau 27 "Škoda" darbinieki.

"Mēs pārbaudām visu! Un, ja kādam mūsu vilcienam lietošanas laikā parādījies defekts, mēs to pārbaudām arī citos jaunajos vilcienos," piebilda "Škoda Group" komunikācijas vadītājs.

Jaunajos elektrovilcienos ir konstatētas trīs problēmas. Viena no tām saistīta ar spriegumu. Tas attiecas uz vilci. Lai to novērstu, atsevišķos sastāvos risinājums jau ir augšupielādēts, un turpmākajās dienās tos vērtēs. Tā otrdien pauda "Škoda Vagonka" uzņēmuma vadība. Tā atzina arī, ka problēmas novērotas tualetes sistēmām un ar iekāpšanu un izkāpšanu no vilcieniem – eksperti izvērtē, kā pielāgot durvju aizsardzības sistēmu, lai tā darbotos tagadējos laikapstākļos.

"Škoda Vagonka" vadītājs Martins Bednārs.
00:00 / 00:35
Lejuplādēt

"Visi vilcieni bija ļoti stingri testēti, ievērojot visus standartus. Vilcienus mēs testējām 1200 kilometru garumā. Kopumā veicām 80 testus, kas bija nepieciešami, lai atbilstoši standartiem veiktu sertifikāciju. Rezultāti bija ļoti labi, bez lielām problēmām, bet vilcienos ir daudz potenciālo problēmu, kas var parādīties ikdienas braucienos ar pasažieriem. Mēs esam gatavi tos salabot. Es zinu, ka tas nav attaisnojums, bet citās industrijas tā ir ierasta prakse," skaidroja "Škoda Vagonka" vadītājs Martins Bednārs.

Uzņēmums pārliecināts, ka spēs nodrošināt  95% vilcienu pieejamību, kā to pieprasījis satiksmes ministrs. "Ļaujiet man atvainoties mūsu uzņēmuma vārdā par visām neērtībām, ko radījuši mūsu vilcieni.

Bet es ceru un es ticu, balstoties uz mūsu iepriekšējo pieredzi, ka ļoti drīz, vēlākais divu mēnešu laikā viss mūsu vilcienu parks būs par 95% gatavs strādāt, kas ir mūsu standarts."

Lai pasažieriem šajos divos mēnešos pēc iespējas samazinātu neērtības, ministrs uzdevis "Pasažieru vilcienam", "Latvijas dzelzceļam" un Autotransporta direkcijai pilnveidot reaģēšanu incidentu gadījumos, tai skaitā – nodrošinot rezerves transportu un pasažieru informēšanu.

"Latvijas dzelzceļam" uzticēts nodrošināt rezerves lokomotīves, kas būtu gatavas aizvest bojātos vilcienus. Atbildīgie strādā arī pie rezerves autobusu pieejamības visās četrās elektrificētajās līnijās, ja vilciens kustību nevarēs turpināt. Būs nodrošināta operatīvāka pasažieru apziņošana vilcienos, stacijās un sociālajās platformās, ja sastāvs kavē.

"Tās ir rūpes par mūsu pasažieriem, lai viņi savlaicīgi un saprotami saņem informāciju, tiek informēti par visiem šādiem pārrāvumiem un lai tas notiek laicīgi. Par to mēs arī rūpējamies. Skatāmies arī, kādas ir alternatīvas viņu nogādei. Kā jau iepriekš minēts, pieejami ir gan taksometri, gan citi un visus zaudējumus mēs piestādīsim vainīgajai pusei, kas šajā gadījumā ir "Škoda"," norādīja "Pasažieru vilciena" vadītājs.

Šobrīd "Pasažieru vilciena" rīcībā ir 17 jaunie sastāvi, un divu mēnešu laikā tiks piegādāti vēl četri. Tātad saskaņā ar vienošanos pēc diviem mēnešiem 95% no 21 vilciena jeb vismaz 19 sastāviem būs pastāvīgi jābūt lietošanas kārtībā.

KONTEKSTS:

2023. gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau tā paša gada vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā rudenī.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem Latvijā galu galā sāka 2023. gada 15. decembrī. Drīz pēc tam vairākiem vilcieniem sāka atklāties defekti, un janvāra sākumā viens no jaunajiem vilcieniem apstājās līnijā Rīga–Skulte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti