Salūzis elektrovilciens būtiski kavējis vairākus reisus Skultes virzienā

Elektrovilcienu pasažieri šorīt kārtējo reizi saskārās ar būtiskiem kavējumiem. Līnijā Rīga–Skulte jaunajam "Škoda" vilcienam bija konstatētas tehniskas problēmas, kas ietekmēja citu vilcienu kustību. Vairāki reisi atsevišķos posmos bija atcelti. To Latvijas Radio noskaidroja no uzņēmuma "Pasažieru vilciens", kur informē, ka patlaban visi vilcieni minētajā līnijā kursē pēc grafika.

Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" informēja, ka šorīt pēc pulksten sešiem no rīta "Škoda" vilcienam, kas brauca no Skultes uz Rīgu, pieturā Zvejniekciems nostrādāja drošības sistēma, kas nobloķēja visu sastāvu, kas tālāk braukt neesot varējis. Uzņēmumā aizbildinājās, ka tajā posmā ir tikai viensliežu ceļš. Tas nozīmē, ka pārējie sastāvi salūzušo vilcienu apbraukt nevar. Tāpēc arī šorīt bija ietekmēti vairāki citi sastāvi.

Atcelti četri vilcieni starp Saulkrastiem un Skulti un viens starp Zvejniekciemu un Rīgu; kopumā vilcieni kavēja līdz pat pusstundai un vairāk.

Uzņēmumā teica, ka salūzušais vilciens ir nogādāts depo, kur problēmu skaidro firmas "Škoda" speciālisti. Taču rodas jautājums, kā problēmas ik pa laikam tomēr parādās, par spīti tam, ka "Pasažieru vilciens", pirms "Škoda" sastāvus laist satiksmē, dinamiski pārbaudot, nobrauca pat simtiem kilometru.

"Vivi" vilciens
"Vivi" vilciens

"Ja mēs runājam par konkrēto situāciju, iemesli var būt dažādi. Tikpat labi tā var būt problēma iestatījumos, kas attiecīgajā sistēmā ir veikti. Līdz ar to, atrisinot jautājumu, iespējams, ar iestatījumiem, varbūt nemaz nekādas problēmas nav. Vienkārši sistēmā šis tas jāpamaina, un varbūt turpmāk šī drošības kontūra nenostrādās. Līdz ar to es neteiktu, ka varbūt ir kaut kādi vilcienu defekti, drīzāk runa ir par elektroniku un par kaut kādiem datiem, kas ir ievadīti šajā sistēmā. Reizēm mašīnistam tomēr izdodas apiet šo sistēmu un ar vilcienu iespējams turpināt satiksmi. Šodien kaut kādu iemeslu dēļ manevrs neizdevās," skaidroja "Pasažieru vilciena" pārstāvis Edgars Butāns.

"Pasažieru vilciena" pārstāvis Edgars Butāns
00:00 / 00:29
Lejuplādēt

Viņš arī norādīja, ka vilcienu precizitāte ir labāka nekā pērn, kad līdz 15. decembrim brauca tikai vecie sastāvi.

Tāpēc patlaban situācija esot normas robežās. Bet vai tamlīdzīgas problēmas vēl var atkārtoties, uzņēmumā skaidri nevar atbildēt.

"Kā jau iepriekš mēs esam teikuši, tas ir darbs nevis ar tehniku, bet ar elektroniku, programmatūru. Jāsaprot, kā vienā vai otrā situācijā šī programmatūra uzvedas. Protams, mēs vēl mācāmies," teica Butāns. "Kā jau es teicu, vilciens ir viens liels dators. Ja šim datoram kaut kas nepatīk, tad dators ir pietiekami gudrs, lai pats par to signalizētu."

Pasažieri var pieteikt kompensāciju, pieteikumu iesniedzot "vivi.lv". No 32 sastāviem, kas "Škodai" ir jānodod "Pasažieru vilcienam" līdz jūlijam, tagad Latvijas uzņēmuma rīcībā ir 22 sastāvi, no kuriem gandrīz visi pasažierus pārvadā. Tas nozīmē, ka divu mēnešu laikā mums vēl ir jāsagaida desmit sastāvi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti