Vairākos gadījumos satura veidotājs maldināja patērētāju, piedēvējot produktam neeksistējošas īpašības. Sodus nevienam nepiemēroja. Centrs informējis visus pārkāpējus un devis ieteikumus, kā situāciju uzlabot.
"Principā influenceru skaits ir milzīgs. Un, ja mēs apgalvotu, ka mēs tagad ar visiem kaut kādā veidā tiksim galā un piemērosim atbildību – noteikti tas neatbilst ne patiesībai, ne mūsu iespējām. Bet mēs sāksim ar to, ka pievērsīsim uzmanību tiem, ar kuriem mums jau iepriekš bija saziņa. Ņemsim arī klāt jaunus pārbaužu objektus, īpaši, tādus, kas kaut kādā veidā izmanto maldinošo mārketingu. Doma ir īpašu uzmanību pievērst tiem, kam ir īpaši daudz sekotāju. Un, ja mēs konstatēsim būtiskus pārkāpumus, tad jārēķinās, ka arī šī gada projektā ir liela iespēja, ka tiek izdots administratīvais akts, kura ietvaros tiek uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt pārkāpumu. Kā arī var būt risināms jautājums par soda naudas piemērošanu," pauda PTAC Otrās patērētāju kolektīvo interešu uzraudzības daļas vadītājs Dainis Platacs.
KONTEKSTS:
Satura veidotājiem savās publikācijās obligāti jānorāda, ja par izvietoto produktu saņemta samaksa. Turklāt norādei jāatrodas publikācijas sākumā. Tomēr joprojām vairāki influenceri to neievēro. Par to pienākas sods līdz 10 tūkstošiem eiro. PTAC gan skaidro, ka tā ir tikai likumā noteiktā maksimālā summa. Satura veidotājiem to piemērot neviens nesteidz.
PTAC pērn sekojuši līdzi 18 ietekmētājiem, lai redzētu, kā tiek veidotas publikācijas. Par katru pārkāpumu satura veidotāju informē. Par vairākkārtēju noteikumu neievērošanu tiek piemērots sods.