Pasaules panorāma

Pieredze Afganistānā, Kabulā

Pasaules panorāma

M. Vēbers: Francija un Vācija nav visa Eiropa

«Siemens» un ”Alstom” apvienošana piedzīvo sakāvi

Neļauj apvienot «Siemens» un «Alstom» vilcienu ražošanas biznesu

Konkurences apsvērumu dēļ Eiropas Komisija (EK) noraidījusi Vācijas rūpniecības giganta “Siemens” ieceri apvienoties ar Francijas mašīnbūves uzņēmumu “Alstom”. Darījums noraidīts, neraugoties uz uzņēmumu piedāvājumu pārdot vai licencēt daļu vilcienu un dzelzceļa tehnoloģiju. Pēc notikušā Vācijas un Francijas valdības, kuras virzīja šo uzņēmumu apvienošanu, paziņojušas, ka rosinās izmaiņas bloka konkurences noteikumos.

Vācijas rūpniecības gigants "Siemens" un Francijas mašīnbūves uzņēmums "Alstom" pēdējos gados vēlas apvienot vilcienu ražošanas biznesus. Taču Eiropas Komisija pēc vairāku mēnešu izmeklēšanas ir nonākusi pie slēdziena, ka abu kompāniju apvienošana negatīvi ietekmētu patērētājus un nozari kopumā.

Uz šīm bažām norādīja Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margrēta Vestagere: „Šīs lietas ietekmē divus dažādus sektorus, un, kā atklāj mūsu veiktā izmeklēšana, konkurences problēmas novērotas abos no tiem. Mēs noskaidrojām, ka apvienošana palielinās cenu signalizēšanas sistēmām, kas nodrošina pasažieru drošību, samazinās izvēles iespējas un ietekmēs inovācijas saistībā ar nākamās paaudzes ātrgaitas vilcieniem.”

Eiropas Komisija pēc vairāku mēnešu ilgas izmeklēšanas secināja, ka

apvienošanās sadārdzinātu izmaksas nākamās paaudzes ātrgaitas vilcieniem un sistēmām, kas nodrošina pasažieru drošību.

Vestagere piebilda, ka abas kompānijas nepiedāvāja atbilstošus risinājumus konkurences problēmu pārvarēšanai. „Siemens" un "Alstom" gan bija gatavas pārdot vai licencēt daļu ātrgaitas vilcienu un dzelzceļa signalizēšanas tehnoloģiju.

Eiropas Komisija lēmums izraisīja asu kritiku gan Francijā, gan Vācijā, kuras virzīja šo uzņēmumu apvienošanu.

Reaģējot uz notikušo, Francijas finanšu ministra Bruno Lemērs paziņoja, ka EK lēmums ir „ekonomiska kļūda”. Savukārt Vācijas ekonomikas ministrs Pēters Altmaiers uzsvēra – lai gan ciena Eiropas Komisijas lēmumu, viņš ir pārliecināts, ka ir jāveic izmaiņas ES konkurences jomā, lai spētu konkurēt ar ASV un Ķīnas kompānijām.

Līdz ar to Vācija un Francija ir paziņojušas par izmaiņu ierosināšanu konkurences noteikumos.

Jāņem vērā, ka gan Francija, gan Vācija jau iepriekš pauda atbalstu šim darījumam. Saskaņā ar abu valstu valdību nostāju, „Siemens" un "Alstom" apvienošana vajadzīga, lai stātos pretī Ķīnas gigantam CRRC, kurš pēdējā laikā ir izvērsis darbības globālajā tirgū, tādējādi veicinot stāvokļa pasliktināšanos Eiropas vilcienu ražotājiem. Bažas veicina arī Ķīnas kompānijas noslēgtie līgumi gan vairākās ASV pilsētās, kā arī Eiropas valstīs, tostarp tiek runāts par Serbiju, Maķedoniju un Čehiju.

Ķīnas milzim CRRC pašlaik pieder 71% vilcienu ražošanas tirgus pasaulē. “Alstom” ir tikai 7% pasaules tirgū, bet “Siemens” – 3%. Eiropā abi ir lieli spēlētāji un pēc apvienošanās tiem piederētu puse no Eiropas tirgus.

Taču Vestagere no Eiropas Komisijas komentēja, k Ķīnas konkurenti tuvākajā laikā nemaz neplānojot ienākt ar saviem vilcieniem Eiropas tirgū, jo te drošības un tehniskie standarti ir pārāk augsti. Un apvienošanās atļaušana būtu pretrunā ar pēdējās dekādēs Eiropā īstenoto monopolu likvidēšanu telekomunikācijas un enerģētikas nozarēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt