Sadaļas Sadaļas

Matīss: Apsīkstot Krievijas dzelzceļa kravu plūsmai, bez darba Latvijā paliktu 50 000 cilvēku

Apsīkstot Krievijas kravu plūsmu pārvadājumiem pa dzelzceļu, bez darba Latvijā paliktu aptuveni 50 000 cilvēku, to Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss ("Vienotība"), norādot, ka tas būtu būtisks trieciens Latvijas ekonomikai

No viņa teiktā noprotams, ka transporta joma šobrīd piedzīvo ne tos labākos laikus un ir zināma neziņa par nākotni, kas saistīts ar Krievijas paziņojumiem par plānoto sliežu ceļu remontu Latvijas virzienā. Krievijas dzelzceļa kompānija iepriekš paziņoja, ka būtiski traucējumi Krievijas kravu plūsmā uz Latviju nav gaidāmi.

Vairāk par Krievijas plāniem dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanai plānots skaidrot "Latvijas Dzelzceļa" vadības vizītē Krievijā otrdien, 18.augustā, kad arī varētu būt plašāka informācija, teica Matīss.

Viņš nākamnedēļ plāno doties Maskavu, lai tur tiktos ar Krievijas transporta ministru.

Matīss uzsvēra, ka pa dzelzceļu pārvadātās kravas dod lielu pienesumu Latvijas ekonomikai- no visām kravām pa dzelzceļu tiek pārvadāti 77%. Ja dzelzceļa kravu plūsma no Krievijas apsīktu, tad bez darba Latvijā paliktu aptuveni 50 000 cilvēku. "Tas būtu būtisks trieciens Latvijas ekonomikai," sprieda ministrs.

Matīss atzina, ka Latvijā ir izstrādāts plāns gadījumā, ja Krievijas kravu plūsma apsīkst.

Šāds plāns tapa pērn saistībā ar Krievijas pretsankciju iespējamību – ja Krievija iepretim Eiropas Savienības noteiktajām sankcijām nolemtu noteikt kādus ierobežojumus kravu plūsmai pa dzelzceļu.

Ņemot vērā nozarē nebūt ne vieglo situāciju, demisija jeb atkāpšanās no satiksmes ministra amata, ko pieprasījusi Saeimas opozīcija esošā Latvijas Reģionu apvienība, būtu "gļēvulīga un bezatbildīga" rīcība, piebilda Matīss.

Jau ziņots, ka gan Rīgas brīvostas vadītājs („Gods kalpot Rīgai”), gan satiksmes ministrs Anrijs Matīss („Vienotība”) ceturtdienas rītā paziņoja, ka saņēmuši neoficiālu informāciju, ka Krievija jau tuvākajā laikā varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu.

Satiksmes ministrs pieļāva, ka, iespējams, ka Krievija savu ogļu kravu plūsmu caur Rīgu apturēs tā saucamās Magoņa lietas dēļ. Par to liecinot Matīsa rīcībā esoša informācija.

Savukārt premjeres Laimdotas Straujumas ("Vienotība") pārstāve Aiva Rozenberga vēlāk norādīja, ka Ārlietu ministrija esot sazinājusies ar Krieviju un tur iespējamība, ka Krievija varētu apturēt savu ogļu kravu plūsmu uz Rīgas ostu, ir noliegta.

Vēlāk kompānija "Krievijas Dzelzceļš" oficiālā paziņojumā medijiem uzsvērusi, ka turpina kravu pārvadājumus uz Latviju plānotajā režīmā un arī iecerētajiem dzelzceļa remonta darbiem nebūtu jāatstāj kritisks iespaids uz tranzīta kravu plūsmu. Tomēr Latvijas amatpersonu un ekspertu teiktais liecina par to, ka uz sadarbību nākotnē Latvijai ir jāraugās piesardzīgi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt