Lidostai „Rīga” jauni attīstības plāni - pieņem jaunus darbiniekus

Lidosta „Rīga”, kurai pērn pandēmijas ietekmē ienākumi samazinājās par 54%, lēnām darbības apjomu kāpina – investē pasažieru un kravu apkalpošanas infrastruktūrā, kā arī pieņem atpakaļ darbiniekus.

ĪSUMĀ:

  • Pērn lidosta atlaida ap 300 darbinieku; pieņemti atpakaļ 60, būs vēl 150 vakanču.
  • Lidostā dubultojas pārvadāto kravu apjoms.
  • Ziemas sezonā plānoti 80 galamērķi, gandrīz sasniedzot skaitu pirms pandēmijas.
  • Lidosta vēlas jaunu termināli ar kapacitāti līdz 12 miljoniem pasažieru gadā.
  • Plānā arī lidostas biznesa pilsēta.
  • Latvijas Aviācijas asociācijā uzsver - lidosta "Rīga" pandēmijas laikā līderpozīciju nezaudēja.

Lidostai „Rīga” jauni attīstības plāni - pieņem jaunus darbiniekusLinda Zalāne

Aviācijas nozare ir viena no tām, kas pandēmijas laikā būtiski ietekmēta, bet, palielinoties vakcinācijas aptverei, situācija lēnām uzlabojas un stabilizējas. Lidostas „Rīga” komunikācijas nodaļas pārstāve Ilze Salna Latvijas Radio pastāstīja, ka septembrī lidosta apkalpoja aptuveni pusi no pirms pandēmijas pasažieru apjoma jeb vairāk nekā 330 tūkstošus pasažieru. Kopumā šogad apkalpoti vairāk nekā 1,4 miljoni pasažieru. Līdz gada beigām prognozēts apkalpot vēl par aptuveni miljonu vairāk. Salna īpaši izceļ kravu segmentu.

„Ar kravas lidojumiem pārvadāto kravu apjoms, salīdzinot ar 2019. gadu, pašlaik ir dubultojies.

Kopumā šogad esam pārkrāvuši vairāk nekā 18 tūkstošus tonnu kravu. Lidosta arī šo pandēmijas laiku ir izmantojusi, lai uzlabotu tās lietas, kas vēl vairāk stiprinās mūsu konkurētspēju Baltijas reģionā. Kas ļaus lidostai „Rīga” būt šim Ziemeļeiropas aviācijas centram. Ir veikti uzlabojumi gan pasažieru, gan kravu apkalpošanas infrastruktūrā. Mēs strādājam pie tā, lai paplašinātu galamērķu tīklu un tranzīta iespējas caur lidostu „Rīga”,” stāstīja Salna.

Viņa norādīja, ka ziemas sezonā plānoti 80 galamērķi. Tas ir teju tikpat daudz kā pirms pandēmijas. Tāpat lidostas „Rīga” nākotnes investīciju projekts ir jauns pasažieru terminālis ar kapacitāti līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Ap termināli paredzēts veidot lidostas biznesa pilsētu ar viesnīcām, biroju centriem, loģistikas un kravu noliktavām. Līdztekus darbības paplašināšanai uzņēmums stiprina arī komandu.

„Pandēmijas laikā pagājušā gadā lidostai „Rīga” nācās atlaist aptuveni 300 darbiniekus. No šiem cilvēkiem mēs esam pieņēmuši atpakaļ darbā jau vairāk nekā 60.

Un līdz gada beigām lidostai būs nepieciešami vēl aptuveni 150 jauni darbinieki.

Protams, ka mēs uzrunājam bijušos kolēģus, aicinām jaunus. Galvenokārt tie ir amati, kas saistīti ar gaisa kuģu un bagāžas apkalpošanu,” stāstīja Salna.

Latvijas Aviācijas asociācijas vadītājs Zigmārs Vestfāls uzsvēra, ka lidosta „Rīga” Baltijas reģionā līderpozīcijas pandēmijas laikā nav zaudējusi.

„Mēs redzam, ka arī blakus valstu lidostas, piemēram, Lietuvas ir izdarījušas vairākus labus darbus. Var redzēt, ka ir attīstījušās, bet pēc apkalpoto pasažieru apjoma esam vadošie. Ja mēs skatāmies uz kravu reisu apgrozījumu un apkalpošanu, tad mēs arī esam stabili līderi. Mums ir liels pluss, ka mums ir nacionālā aviosabiedrība. Pateicoties tam, mums ir labākās izejas pozīcijas nākotnei,” stāstīja Vestfāls.

Lidosta “Rīga” pērn Baltijas reģionā apkalpoja 43% pasažieru, 40% lidojumu, kā arī 44% no kopējā kravu apjoma.

KONTEKSTS:

Covid-19 pandēmijai turpinot būtiski ietekmēt aviācijas nozari, lidostas "Rīga" apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā sasniedzis 9,4 miljonus eiro, taču arī zaudējumi ir tikpat lieli.

Šogad jūnijā valdība precizēja pērn aprīlī pieņemto rīkojumu par starptautiskās lidostas "Rīga" pamatkapitāla palielināšanu. Lidostas pamatkapitāls tiks palielināts atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) šā gada martā pieņemtajam lēmumam –  par 35,23 miljoniem eiro. Tas ir mazāk par iepriekš plānoto ieguldījumu teju 50 miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt