EK ļauj Latvijai sniegt valsts atbalstu lidostai «Rīga» 39,7 miljonu eiro apmērā

Eiropas Komisija (EK) ir apstiprinājusi Latvijas plānu par valsts atbalsta piešķiršanu līdz 39,7 miljoniem eiro valsts AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"", informēja EK pārstāvniecība Latvijā preses sekretārs Kaspars Kreics.

Komisija ir atbalstījusi lidostas "Rīga" pamatkapitāla palielināšanu par 35,2 miljoniem eiro un dividenžu par 2019.gada peļņas 4,5 miljonu eiro atstāšanu uzņēmuma rīcībā, skaidroja lidostā "Rīga".

EK secinājusi, ka rekapitalizācijas pasākumi ir samērīgi, piemēroti un vajadzīgi, lai novērstu nopietnus traucējumus dalībvalstu tautsaimniecībā — pasākuma mērķis ir atjaunot starptautiskās lidostas "Rīga" finansiālo stāvokli un likviditāti

koronavīrusa pandēmijas izraisītajā ārkārtas situācijā, vienlaikus saglabājot nepieciešamos aizsardzības pasākumus konkurences izkropļojumu ierobežošanai. 

Līdz ar to EK apstiprinājusi Latvijas plānu atbilstību ES valsts atbalsta noteikumiem.

"Lidostas ir to uzņēmumu vidū, kurus koronavīrusa uzliesmojums ir skāris īpaši smagi. Ar šo pasākumu Latvija ieguldīs līdz 39,7 miljoniem eiro, lai stiprinātu starptautiskās lidostas “Rīga” pašu kapitālu un atbalstītu uzņēmumu koronavīrusa uzliesmojuma ekonomisko seku pārvarēšanā. Tajā pašā laikā valsts atbalsts tiks saistīts ar vairākiem nosacījumiem nolūkā ierobežot pārmērīgus konkurences izkropļojumus. Mēs turpinām cieši sadarboties ar dalībvalstīm, lai nodrošinātu, ka valsts atbalsta pasākumus var īstenot koordinēti un efektīvi saskaņā ar ES noteikumiem," skaidroja EK priekšsēdētājas izpildvietniece Margrēte Vestagere.

Starptautiskā lidosta “Rīga” ir uzņēmums, kas pilnībā pieder Latvijas valstij. Tās galvenā darbības joma ir aviācijas pakalpojumu sniegšana (gaisa kuģu, pasažieru un kravu apkalpošana), bet tā sniedz arī ar aviāciju nesaistītus pakalpojumus, piemēram, iznomā telpas, zemi un autostāvvietas.

Starptautiskā lidosta “Rīga” cieta ievērojamus zaudējumus koronavīrusa uzliesmojuma un ceļošanas ierobežojumu dēļ, ko Latvijai un citām valstīm nācās noteikt, lai ierobežotu vīrusa izplatību. Šie pasākumi apvienojumā ar ievērojamo pieprasījuma pēc ceļojumiem kritumu turpina pasliktināt uzņēmuma finansiālo stāvokli. Tādēļ pašlaik pastāv risks, ka starptautiskā lidosta "Rīga" nespēs saglabāt savu dzīvotspēju, un tas nopietni ietekmēs Latvijas transporta savienojumu iespējas ar pārējo Eiropu un trešajām valstīm, norādīja EK. 

"Eiropas Komisijas pieņemtais lēmums apliecina, ka Latvijas valdības pagājušā gada pavasarī pieņemtais lēmums atbalstīt lidostas "Rīga" darbību ir leģitīms atbalsts aviācijas nozarei pandēmijas apstākļos. Valsts atbalsts ļaus lidostai "ieziemot" savu darbību, vienlaikus gatavojoties darbības pilnvērtīgai atsākšanai pēc pandēmijas, turpināt iesāktos investīciju projektus un stiprināt Rīgas kā Baltijas nozīmīgākā aviācijas centra pozīcijas," atzīmēja Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija):

"Līdz ar Covid-19 krīzi lidosta ir būtiski pārskatījusi saimnieciskās darbības izmaksas, nodrošinot finanšu līdzekļu maksimāli efektīvu un taupīgu izmantošanu.

Tā rezultātā pagājušo gadu lidosta "Rīga" noslēdza ar mazākiem zaudējumiem nekā sākotnēji tika prognozēts, tāpēc sarunās ar EK bija iespējams samazināt nepieciešamā valsts atbalsta apjomu.

Tomēr, ņemot vērā mainīgo un neskaidro situāciju aviācijas nozarē, izaicinājumi uzņēmuma stabilitātes nodrošināšanai un konkurētspējas saglabāšanai turpinās. Tāpēc uzņēmums turpinās iesākto taupības kursu un būs gatavs rīcībai pie dažādām pasažieru skaita prognozēm. Piešķirtais atbalsts ļaus lidostai nodrošināt saimniecisko darbību šajā gadā, gādājot par Latvijas savienojamību ar svarīgākajiem Eiropas gaisa satiksmes centriem gan pasažieru, gan kravu pārvadājumos,  un pabeigt uzsāktās investīcijas," skaidroja lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

KONTEKSTS:

Līdzās citām nozarēm Covid-19 krīzē cietusi arī lidosta "Rīga" – tā apturēja investīcijas un samazināja darbinieku skaitu. Jau pērn aprīlī valdība nolēma atbalstīt lidostu ārkārtējās situācijas apstākļos par kopējo summu 54,42 miljoni eiro, palielinot uzņēmuma pamatkapitālu un atceļot dividenžu maksājumu par iepriekšējo gadu. Tiesa, bija nepieciešams EK akcepts valsts atbalsta piešķiršanai lidostai, un to cerēja sagaidīt jau pērn jūnijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt