Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Pārplūst Usmas ezers

Krievija no «airBaltic» grib piedzīt 20 miljonus eiro

Krievija lūdz piedzīt vairāk nekā 20 miljonus eiro no «airBaltic»

Krievija novembrī nosūtījusi tiesiskās palīdzības lūgumu Latvijai, prasot piedzīt vairāk nekā 20 miljonus eiro no nacionālās lidsabiedrības “airBaltic”, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Prasība saistīta ar bijušajam “Latvijas Krājbankas” lielākajam akcionāram Vladimiram Antonovam savulaik piederējušo, nu jau bankrotējušo Krievijas banku “Investbank”, kas 2012.gada martā sāka trīs civillietas pret bijušo “airBaltic” akcionāri SIA “Baltijas aviācijas sistēmas” (BAS) un “airBaltic” kā līdzatbildētāju, prasot atmaksāt it kā izsniegto aizdevumu 18,4 miljonu apmērā, procentus un līgumsodu.

Latvijas Tieslietu ministrijā (TM) aģentūrai LETA apstiprināja, ka ministrijas lietvedībā ir saņemti tiesiskās palīdzības lūgumi no Krievijas Tieslietu ministrijas par spriedumu atzīšanu un izpildi Latvijas teritorijā. Lūgumi, kas attiecas uz parādu piedziņu no “airBaltic” un BAS, saņemti šī gada 21.novembrī, taču to saturu TM nevarot komentēt.

TM ir pieprasījusi Krievijas Tieslietu ministrijai papildu informāciju, kas nepieciešama tiesiskās palīdzības lūgumu pieņemšanai izpildē. Pēc visas nepieciešamās informācijas saņemšanas TM pārsūtīs tiesiskās palīdzības lūgumus piekritīgajai Latvijas rajona tiesai lēmuma pieņemšanai par spriedumu atzīšanu un izpildi vai neatzīšanu, norādīja TM pārstāvji.

LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka šo spriedumu neatzīšanas gadījumā Krievija varētu censties parādu atgūt ar citām metodēm, piemēram, arestējot "airBaltic" lidmašīnas un citu mantu.

Valsts kancelejā aģentūrai LETA pauda, ka konkrētā lieta neesot ar valsti tiešā veidā saistīta tiesvedība. Proti, tā nav valsts tiesvedība, bet gan “airBaltic” tiesvedība - valsts nekādā veidā šajā strīdā nav iesaistījusies, tas ir civiltiesisks strīds.

Arī “airBaltic” valsts kapitāldaļu turētājas, Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji norādīja, ka ikdienas operacionālie jautājumi, tai skaitā iespējamās tiesvedības lietas, ir lidsabiedrības kompetences jautājumi. SM nav lietu dalībniece.

SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, kurš ir “airBaltic” valsts kapitāldaļu turētāja pilnvarotais pārstāvis, uzsvēra, ka jebkura tiesvedība, kurā ir iesaistīta lidsabiedrība “airBaltic”, ir tikai un vienīgi kompānijas pārziņā.

“Cik zināms, pret valsti nekādu prasību nav. Ja kaut kas tiek prasīts no “airBaltic”, tad tas ir jautājums kompānijas valdei un padomei, jo gan valdes, gan padomes pienākums ir gādāt par uzņēmuma stratēģiju, attīstību, tostarp arī iespējamiem riskiem, ko var radīt tiesvedības. Valdei un padomei par to tiek maksāta alga," skaidroja Ozoliņš.

Viņš apgalvoja, ka viņa rīcībā nav informācijas par konkrētajām prasībām par vairāk nekā 20 miljonu eiro piedziņu no “airBaltic” strīdā ar “Investbank”.

Savukārt “airBaltic” pārstāvji, lūgti komentēt konkrētās lietas statusu, norādīja, ka “visa informācija par būtiskākajām tiesvedībām ir atspoguļota uzņēmuma gada pārskatā”.

“airBaltic” juristi turpinot darbu pie tiesvedībām, procesi vēl turpinās, tādēļ pašlaik kompānija nevarot plašāk komentēt to gaitu.

“air Baltic” pārstāve Alise Briede gan LTV norādīja, ka “jebkādas “Investbank” prasības ir pretrunā ar līgumu par “airBaltic” turpmāko finansējuma pārvaldības starp uzņēmuma akcionāriem un finansētājiem, tāpēc tās nevar tikt piedzītas.”

Kas tieši bankas prasījumā ir pretrunā lidsabiedrības akcionāru un finansētāju līgumam, Briede nekomentēja.

Pēdējais lidsabiedrības gada pārskats tika publiskots 2017.gada sākumā un attiecas uz situāciju 2016.gada nogalē. Svaigāku informāciju aģentūrai LETA no kompānijas neizdevās iegūt.

Šajā pārskatā apkopotā informācija liecina, ka “airBaltic” ir iesaistīta četrās tiesvedībās, no kurām viena ir saistīta ar “Investbank”, kura 2012.gada martā sāka trīs civillietas pret bijušo “airBaltic” akcionāru BAS un “airBaltic” kā līdzatbildētāju, prasot atmaksāt BAS izsniegto aizdevumu 18,4 miljonu apmērā, procentus un līgumsodu. Tas izriet no trīs aizdevuma līgumiem starp “Investbank” un BAS, un trim galvojuma līgumiem, "kas it kā noslēgti starp “Investbank” un “airBaltic”,” teikts pārskata pielikumā par tiesvedībām.

2016.gadā Krievijas tiesa jau divās lietās bija lēmusi par labu “Investbank”. Šo prasību summas ir 2,35 un 11,16 miljoni eiro. “airBaltic” turpina tiesvedības par atlikušajām “Investbank” prasītajām summām, atzīmēts “airBaltic” pārskatā. Iespējams, ka šogad noslēgusies tiesvedība arī trešajā lietā.

“airBaltic” gan uzskata, ka jebkādas “Investbank” prasības ir pretrunā 2011.gada 3.oktobra līgumam par “airBaltic” turpmāko finansējumu un pārvaldību starp uzņēmuma akcionāriem un finansētājiem, tāpēc tās nevar tikt piedzītas. “airBaltic” turpina aizstāvēt savas intereses pret “Investbank” Latvijas un Krievijas tiesās, uzsvērts lidsabiedrības pārskatā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “airBaltic” pērn nopelnīja 1,2 miljonus eiro, kas ir vairākas reizes mazāk nekā 2015.gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 19,5 miljoni eiro. Savukārt lidsabiedrības apgrozījums pērn bija 286 miljoni eiro, kas ir aptuveni par 1% vairāk nekā 2015.gadā.

Tūkstošgades sākumā Antonovs iegādājās vairākas bankas, no kurām lielāko daļu pēc tam apvienoja ar Kaļiņingradā bāzēto “Investbank”, kuru Antonovs 2011.gadā pārdeva savam padotajam, bet vēl pēc diviem gadiem bankai tika atņemta darbības licence, jo bankā tika konstatēts līdzekļu iztrūkums. Maskavas Komerciālā tiesā 2014.gada 4.martā pasludināja “Investbank” maksātnespēju.

1 komentārs
Anonīms lietotājs 18482
Vai tas nav tas pats Antonovs, kurš apzaga Paulu? Vai arī tur vairums Antonovu tādi?
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti