Ķīna gatava investēt 15 miljardus Tallinas-Helsinku zemūdens tunelī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ķīnas uzņēmums "Touchstone Capital Partners" ir gatavs ieguldīt 15 miljardus eiro tunelī, kas zem ūdens savienotu Tallinu un Helsinkus, atsaucoties uz Somijas medijiem, vēsta aģentūra ERR.

Uzņēmums ar attīstītāju "FinEst Bay Area Development" parakstījis saprašanās memorandu par gatavību ieguldīt naudu. Par finanisālajiem jautājumiem vienošanos cer panākt nākamo sešu mēnešu laikā.

Attīstītāju uzņēmumā kontrolpakete paliktu Somijai, bet Ķīnas uzņēmumam būtu mazākuma daļa. Viena trešdaļa no finansējuma būtu privātā kapitāla ieguldījums, bet pārējais - parāda finansēšana. Projekta finansēšanai paredzēts izmantot Ķīnas infrastruktūras projektu "One Belt One Road" jeb Ķīnas Zīda ceļu. Tuneļa projektā varēs investēt ari citi, un - jo vairāk citu investoru, jo mazāka būs Ķīnas uzņēmuma daļa.

"FinEst Bay Area Development" ir ļoti apmierināti ar projektu un turpinās meklēt investorus. Panāktā vienošanās gan neparedz, ka nākamajā gadā attīstītāju bankas kontā ieripos 15 miljardi, naudu varēšot savākt, kad tā būs vajadzīga.

"Touchstone Capital Partners" uzsvēra, ka Helsinku un Tallinas reģioniem būs iespēja kļūt par punktiem, kas savieno Eiropu un Āziju. "Touchstone Capital Partners" jau iepriekš investējuši līdzīgos projektos citviet Eiropā, Austrālijā, kā arī Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā.

"FinEst Bay Area Development" lēš, ka tuneļa izmaksas būs no 15-16 miljardiem eiro.

Bijušais Igaunijas ārlietu ministrs, Eiropas Parlamenta deputāts Urmass Pēts brīdināja, ka pret Ķīnas investīcijām valstij nozīmīgā infrastruktūrā jāizturas ļoti uzmanīgi.

"Šādas investīcijas parasti ir saistītas ar politiskām interesēm," norādīja Pēts. Viņš uzskata, ka vajadzētu būt iespējai Eiropai nozīmīgu infrastruktūru, tostarp Igaunijā un Somijā, būvēt par Eiropas naudu.

"Ķīnas valsts kompāniju naudas izmantošanai ir pārāk lieli riski," uzsvēra Pēts.

KONTEKSTS:

Somija pieņēmusi lēmumu oficiāli pievienoties dzelzceļa projektam "Rail Baltica". Tas devis jaunu grūdienu idejām par Tallinas-Helsinku zemūdens tuneli, kā arī Ziemeļu jeb Arktikas dzelzceļa koridoru uz Barenca jūru. Ledus sega Ziemeļu ledus okeānā samazinās, un arvien vairāk tiek runāts ziemeļu kravu pārvadājumu maršrutu no Āzijas uz Eiropu. Somija norāda, ka, realizējot visus šos projektus, izveidotos vienots dzelzceļa maršruts no Arktikas līdz pat Centrāleiropai un vēl tālāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti