Daugavpilī drīzumā satiksmei atvērs teju 15 miljonus eiro vērto ceļu pārvadu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Finiša taisnei tuvojas pēdējo gadu vērienīgais satiksmes infrastruktūras projekts Daugavpilī. Jaunais ceļu pārvads savienos divus pilsētas mikrorajonus - Jaunbūvi ar Piena kombināta mikrorajonu, radīs alternatīvu maršrutu tranzīta un kravas transportam un tādējādi atvieglos satiksmi pilsētā. Tas šoferiem ir gaidīts notikums, tomēr pilnībā neattaisnos viņu cerības, atzīst atbildīgo dienestu speciālisti. Turklāt ceļu pārvada izbūve radījusi ne mazums neērtību iedzīvotājiem, kuru mājas nonākušas neizdevīgā situācijā - zem tilta vai arī to logi tieši veras uz jauno tiltu, pa kuru jau drīzumā sāksies četrjoslu satiksmes kustība.

Daugavpilī drīzumā satiksmei atvērs teju 15 miljonus eiro vērto ceļu pārvadu
00:00 / 05:03
Lejuplādēt

Daugavpils ir pilsēta ar plašu dzelzceļa mezglu. Dzelzceļa pārbrauktuves ir viens no šķēršļiem, pie tām gaidot, kamēr atvērsies barjera, šoferi var zaudēt laiku līdz pat pusstundai. Kā risinājums tam ar Kohēzijas fonda atbalstu tapa ceļu pārvada projekts.

“Vīzija bija ar šo pārvadu savienot Daugavpils centru ar Stropu, Ķīmiķu un ''Piena kombināta'' mikrorajoniem,” ieceres sākumu atceras projekta inženieris, Daugavpils pilsētas pašvaldības iestādes “Komunālās saimniecības pārvalde” vadītāja vietnieks Artūrs Džeriņš.

Sākotnēji projekta mērķis bija radīt iespēju bez kavēkļiem šķērsot veselas trīs dzelzceļa līnijas, tomēr, ieviešot korekcijas un grozījumus, galarezultātā top ceļu pārvads, kurš atvieglos tikai vienu dzelzceļa pārvadu, tomēr arī šo notikumu šoferi gaida ar nepacietību.

Ceļu pārvads faktiski jau ir gatavs, stāsta Artūrs Džeriņš, ieskicējot tā aprises un jaunās funkcijas ceļu satiksmes uzlabošanas jomā:

“Šobrīd ir realizētas šī projekta divas kārtas - satiksmes pārvads un pievadceļi. Pats pārvads ir 430 metri, un kustība tajā nodrošināta pa četrām braukšanas joslām, viena josla atvēlēta gājējiem.

Projekta sākumā satiksmes intensitāte šajā posmā bija 11 335 transporta līdzekļi diennaktī, pēc projekta īstenošanas tā būs jau 19 836 diennaktī jeb pieaugs gandrīz divas reizes.”

Projekta kopējās izmaksas ir ap 15 miljoniem eiro, un tas ir lielākais ceļu infrastruktūras projekts, kas realizēts Daugavpilī pēdējo gadu laikā.

“Šobrīd gandrīz no visām instancēm, kuras projektēšanas laikā uzraudzīja tehniskos noteikumus, ir saņemti pozitīvi atzinumi, kas nozīmē, ka tuvākajā laikā liks parakstīts apliecinājums par būvdarbu pabeigšanu, ko iesniegsim Būvniecības valsts kontroles birojā,” saka Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Igors Prelatovs.

Tātad Būvniecības valsts kontroles birojs būs tas, kurš teiks pēdējo gala vārdu šī ceļu pārvada atvēršanai satiksmei.

Tikmēr cita dzīve, ja tā to var nosaukt, rit zem tilta. Un tas ir burtiski teikts, jo tas, kā šis pārvads iekļaujas pilsētvidē, rada izbrīnu ne vienam vien. Un to, ka ceļu pārvads dažiem iedzīvotājiem no mājas ir rokas stiepiena attālumā un radījis problēmas, apstiprina arī Artūrs Džeriņš:

“Attālums līdz tuvākajai mājai ir mazs, minimālākais no pārvada ir 1,5 metri.”

Georgijs ir viens no tiem iedzīvotājiem, kuram būvdarbu laikā mājā ieplīsa krāsns, nobira apmetums, taču pašvaldība esot uzbūvējusi jaunu krāsni un nomainījusi mājā logus, tie veras tieši uz jauno pārvadu, un saimnieku uztrauc, kas būs ar trokšņiem, kad te reāli sāksies satiksmes kustība.

“Tas ir prettrokšņu aizsardzībai, bet tas aizsargā arī no putekļiem, šļakatām, bet primāri no trokšņiem,” to, ka problēma būtu jārisina ar pārvada aizsargstikliem, sola Artūrs Džeriņš.

Vienu no mājām pārvada rajonā pašvaldība no īpašniekiem ir atpirkusi, daļa iedzīvotāju cer uz kompensācijām, dome šo jautājumu iekļāvusi savā dienas kārtībā, apliecina Igors Prelatovs:

“Pašvaldība gatavo dokumentāciju, lai kompensācija būtu likumiski pamatota un izmaksāta, un tas tiks skatītas domes sēdēs.”

Tikmēr jauno ceļu pārvadu Daugavpilī cer kustībai atklāt jau šogad, iespējams – novembrī, bet autovadītāji cer uz projekta turpinājumu, arī pašvaldībā to sola, bet jāmeklē nauda. Visticamāk,  ceļu pārvads ar tā sākotnējām funkcijām varētu būt kā viens no nākamā Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda Daugavpils infrastruktūras projektiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti