Sadaļas Sadaļas

«Citadeles banka» brīdina par telefonkrāpniekiem

Kopš pagājušās piektdienas ir novērota pastiprināta telefona krāpnieku aktivitāte, kuri saziņā izmanto gan Latvijas telefona numurus, gan "Viber" platformu, brīdina AS "Citadeles banka".

"Citadeles" bankas drošības padomi:

  1. Nesniedziet personīgu informāciju. Nekad nedz telefoniski, nedz internetā neatsaucieties aicinājumiem sniegt informāciju par bankas pieejām, maksājumu kartēm, parolēm un kodiem, kā arī neievadiet šos datus atsūtītajās interneta saitēs. Atcerieties, ka nekad un nevienam nav nepieciešams zināt jūsu bankas datus, arī bankas darbiniekiem, nē.
  2. Kārtīgi pārbaudiet avotus. Vienmēr pārbaudiet, vai kontaktinformācija ir īsta – saziņai ar banku izmantojiet oficiālos avotus un publiski pieejamus tālruņa numurus. Nepaļaujieties uz zvanītāja tālruņa numuru un neatzvaniet uz to
  3. Neatsaucieties uz steidzamu rīcību un nepārskaitiet naudu pēc aicinājuma. Ja neesat pārliecināts, kā rīkoties, bez steigas un ar vēsu prātu veltiet laiku pārdomām. Atcerieties pirmo padomu – pārbaudiet visu informāciju. Nedz banka, nedz citas īstas organizācijas nesteidzinās uz tūlītēju rīcību.

Avots: "Citadeles banka" 

Komercbanka atgādināja, ka banka nekad nezvanīs saviem un citu banku klientiem ar mērķi noskaidrot personīgo informāciju, piemēram, internetbankas lietotāja vārdu, paroli, maksājumu karšu datus. Saņemot šādu zvanu, noteikti atzvaniet savai bankai uz oficiālo tālruņa numuru, kas norādīts bankas mājaslapā vai citā drošā informācijas avotā.

Banka līdz šim novērojusi divas krāpnieku organizētās shēmas – zvani krievu valodā caur "Viber" platformu un zvani latviešu valodā no parastā numura. Zvanu laikā krāpnieki piedāvā bankas pakalpojumus ar mērķi izvilināt privātu informāciju, ko vēlāk izmantot krāpniecības nolūkiem un piekļūt finanšu līdzekļiem, lai pārskaitītu naudu uz saviem kontiem. Uzticamības raisīšanai zvanos tiek izmantoti bankas vārds un logotips.

"Ja iepriekš Latvijas iedzīvotājiem zvanīja no nezināmiem numuriem un tādejādi raisīja piesardzību, tad pēdējā laikā krāpnieki ir atklājuši veidus, kā viltot ienākošo telefona zvanu numurus.

Tādēļ ne vienmēr var uzticēties arī zvaniem no šķietami zināmiem Latvijas numuriem. Lai gan banka velta daudz resursu gan drošības sistēmās, gan sabiedrības izglītošanā, lai cilvēki spēj atpazīst krāpšanas un var sevi pasargāt, krāpnieki kļūst arvien radošāki un tehnoloģiski spējīgāki, tāpēc cilvēkiem ir jābūt modriem un pie pirmajām aizdomām, intuitīvās sajūtas, ka kaut kas stāstā tomēr nav tīrs, labāk zvanīt un konsultēties ar savu banku. Labāk divreiz pārbaudīt, nekā uzķerties uz krāpnieku āķa," sacīja "Citadeles" IT drošības daļas vadītājs Kaspars Briška.

Viņš uzsvēra, ka "Citadeles bankai" ir konts "Viber" platformā, lai klienti var sazināties ar banku, tomēr banka ar "Viber" starpniecību nekad nezvana un neraksta klientiem.

Banka atklāja attēlu ar krāpniecisku "Viber" kontu:

]
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt