Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Atklāj Baltijā pirmo putu bitumena ražošanas līniju

Atklāj Baltijā pirmo «siltā asfalta» ražošanas līniju

Ceļu būvniecības uzņēmumā ''Igate'' trešdien, 1.jūnijā, atklāta Baltijā pirmā putu bitumena jeb siltā asfalta ražošanas līnija. Jaunā tehnoloģija ļauj asfaltu ieklāt pie zemākas gaisa temperatūras, turklāt to iespējams arī transportēt. Tāpēc tas varētu kļūt arī par eksportpreci uz tuvējām kaimiņvalstīm.  

Ceļu remontdarbiem paredzētā sezona Latvijā ir īsa un atkarīga no klimatiskajiem apstākļiem, bet jau nākamo projektu īstenošanai laika varētu būt aptuveni par mēnesi vairāk. Šādu iespēju pavēršot  Baltijā pirmā putu bitumena jeb siltā asfalta gatavošanas līnija. 

Pēc jaunās tehnoloģijas ražoto asfaltu varēšot saukt arī par videi draudzīgāku, jo saruks energoresursu patēriņš, bet  bitumenam pievienotais ūdens ļaus samazināt ražošanas izmaksas līdz 15%, nepasliktinot kvalitāti.

SIA''CBS Igate'' tehniskais direktors Gusts Kaļiņins saka, ka daudziem liels ūdens daudzums asociējas ar kaut ko sliktu, bet “mūsu gadījumā tas mazās devās tiek pievienots bitumenam, bitumens uzputojas un rada lielāku virsmu, un  līdz ar to arī apņem asfalta šķembu vairāk, un mēs varam pazemināt ražošanas izmaksas”.

Jaunā līnija uzstādīta Norvēģijas finanšu instrumenta līdzfinansētā programmā  “Inovācijas zaļās ražošanas jomā”, un ieguvēji no tās būs ne tikai ceļu būvniecības sabiedrība''Igate'', kas šo projektu īstenojusi.

Ekonomikas ministrijas Inovāciju departamenta direktore Skaidrīte Rancāne-Slavinska atzīst, ka šī projekta ietvaros attīstīta tehnoloģija ļaus uzņēmumam ievērojami ietaupīt resursus, “kas viennozīmīgi  palīdzēs  risināt visai sabiedrībai kopumā lielo izaicinājumu - kaitīgo izmešu daudzuma un siltumnīcas gāzu efekta samazināšanu”.

Projektā izbūvēta arī otrreizējā asfalta pārstrādes līnija un asfalta uzkrāšanas bunkuri. Biedrības ''Latvijas ceļu būvētājs'' vadība to uzskata par soli pareizā virzienā, neraugoties uz to, ka tas saasinās iekšējo konkurenci, vien bažas māc neskaidrība  par ceļu atjaunošanas apjomiem.

Biedrības ''Latvijas ceļu būvētājs'' valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš atzīst, ka investīcijas tehnoloģijās ir laba lieta, “bet mēs gribam skaidrību, kā būs ar ceļu finansējumu vismaz vidējā termiņā  - 10 gadus uz priekšu, jo tikai tā mēs varam ņemt kredītus, līdzfinansēt, investēt”.

Kapitālie ieguldījumi valsts autoceļos šogad  plānoti 0,33 %  apmērā no iekšzemes kopprodukta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt