Uzņēmums reklamēja, piedāvāja un pārdeva paaugstinātas maksas satura un maksas abonēšanas pakalpojumus dažādās spēlīšu un iepazīšanās vietnēs internetā un aplikācijās telefonos, piemēram, appliplay.com, playbox.fun, flirtavieta.com, gamistream.com, mobiefun.com, totomobi.com.
Šo pakalpojumu sniegšanu nodrošināja uzņēmuma sadarbības partneri, bet "SMS Solutions" uzturēja un nodrošināja tehnisko risinājumu, kas tika izmantots pakalpojumu pasūtīšanai un to abonēšanas maksas saņemšanai no patērētājiem.
Kopumā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 17. aprīlim PTAC bija saņēmis 38 patērētāju sūdzības, kā arī saistībā ar nepasūtītu pakalpojumu abonēšanu sniedzis 159 konsultācijas.
Apkopojot Latvijas mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju iesniegto informāciju, secināts, ka no 2022. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 16. martam mobilo sakaru operatori ir reģistrējuši aptuveni 5759 sūdzības, kas varētu būt saistītas ar SIA "CDR" un SIA "SMS Solutions" piegādātājiem satura pakalpojumiem.
Izvērtējot saņemtās sūdzības, konstatēts, ka vairumā gadījumu patērētāji abonēšanas līguma noslēgšanas faktu nav apzinājušies un
to, ka maksas abonēšanas pakalpojums ir pieslēgts, uzzinājuši, tikai saņemot rēķinu no mobilo sakaru operatora.
Dažos gadījumos patērētāji pat ilgstoši nav apzinājušies, ka tiem ir pieslēgts šāds pakalpojums, kuru tie nav vēlējušies un nekad nav izmantojuši.
Daļā gadījumu patērētāji norādīja, ka "SMS Solutions" vai tās sadarbības partneriem nav devuši savu tālruņa numuru, kā arī to, ka nav sūtījuši PIN kodus, kas nepieciešami līguma noslēgšanai, un nav saņēmuši pakalpojuma pieslēgšanai paredzētās īsziņas.
Tāpat no patērētāju sūdzībām izrietēja, ka uzņēmums nav ņēmis vērā patērētāja iebildumus par nepasūtīta pakalpojuma sniegšanu un maksa netika atcelta.
"Veids, kādā "SMS Solutions" panāk ar patērētājiem līgumu noslēgšanu un abonēšanas maksas saņemšanu, norāda uz tā saukto "maldinošo modeļu" izmantošanu. Tā kā maldinošie modeļi ir slēpti un pēc būtības manipulatīva rakstura, tos ir grūti pamanīt," paskaidroja PTAC.
Papildus naudas sodam PTAC licis "SMS Solution" izbeigt negodīgu un aizliegt paredzamu komercpraksi, kuras ietvaros: 1) patērētājiem tiek pieprasīta maksa par nepasūtītiem abonēšanas pakalpojumiem; 2) maksas abonēšanas pakalpojumu reklamēšanai, līguma noslēgšanai un apmaksai tiek izmantoti negodīgi komerciālie un tehnoloģiskie risinājumi ("maldinošie modeļi"); 3) patērētājiem tiek noklusēta pirmslīguma informācija un distances līguma noteikumi; 4) netiek nodrošināta patērētāju tiesībām un interesēm atbilstoša un efektīva sūdzību risināšana.
Lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, taču lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību.