Rīta Panorāma

Elektroniskās deju mūzikas festivāls "Unreal Music Festival" Mežaparkā

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Intervija ar "airBaltic" izpilddirektoru Martinu Gausu

«airBaltic» akciju kotēšana biržā varētu sākties ne ātrāk par 2024. gada vasaru

Latvijas nacionālās aviosabiedrības "airBaltic" akciju kotēšana biržā varētu sākties ne ātrāk par 2024. gada vasaru, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" pavēstīja uzņēmuma izpilddirektors Martins Gauss.

Viņš uzsvēra, ka "airBaltic" vairs nemeklē finansiālu palīdzību no Latvijas valsts un uzņēmuma šī gada finansiālie rādītāji solās būt ļoti labi, vēl labāki, nekā tie bija pirms kovida pandēmijas. Kotējot uzņēmuma akcijas biržā, valsts ieguldītos līdzekļus atgūs, pārliecību pauda Gauss. 

"Šis process virzās uz priekšu. Ātrākais laiks, kad varam kotēties biržā, ir nākamā vasarā. Process prasīs apmēram vienu gadu, un, ja skaitļi būs labi, tad sākumā kotēsimies "Nasdaq Riga" biržā un arī starpautiskajās biržās," pavēstīja Gauss.

Starptautiskais partneris vēl nav zināms, bet tas tiks nolemts kopā ar bankām un padomniekiem, bet tā noteikti būs kāda no lielajām Eiropas pilsētu biržām. "Bet mēs paralēli darbosimies "Nasdaq Riga"," piebilda Gauss.

Taču pats svarīgākais, pēc izpilddirektora vārdiem, ir tas, ka "valstij tiks atgriezts aizdotais kapitāls un nonāksim pie tā, ka visa nauda, kas no valsts puses 27 gadu laikā ir ieguldīta "airBaltic", tiks atdota". 

Vaicājot par iespējamiem izaicinājumiem, uzņēmumam nonākot biržā, Gauss atzina: "Ja nesasniedzam rezultātus, kurus gaidām, investori nevēlēsies mūsos investēt. Var būt arī kāds šķērslis, kāds iepriekš bija kovidlaiks vai karš."

Taču uzņēmuma izpilddirektors akcentēja, ka šobrīd tiek piegādātas arvien jaunas lidmašīnas un nākamvasar pasūtīs vēl. "Mēs nevaram nonākt biržā un teikt – mēs vairs neaugam. Ja mūsu stāsts būs patiess un finanšu rādītāji būs pareizi, varam doties uz biržu," norādīja Gauss, piebilstot, ka airBaltic" pēc "Wizzair" ir pirmā aviokompānija Eiropā, kas cenšas nonākt biržā, tādēļ mums ir pievērsta liela uzmanība.

Šobrīd "airBaltic" ir 42 "Airbus" lidmašīnas, no kurām 10 ir uz zemes un tām nav dzinēju. "Mēs nevaram dabūt pietiekami daudz dzinēju, bet mēs iegūstam arvien vairāk lidmašīnu, līdz ziemai tās būs jau 47 lidmašīnas," pastāstīja Gauss.

Lielākā daļa pasažieru lidojot ar "airBaltic" "Airbus" lidmašīnām, bet nelielai daļai diemžēl esot jālido ar vecākām lidmašīnām. "Varam atcelt lidojumus, bet to nedarām, jo tad cilvēki nenonāktu savos galamērķos," paskaidroja Gauss.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti