Rīgas komunālo pakalpojumu sniedzēji atsāks piemērot rēķinu nokavējuma procentus

Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrības "Rīgas siltums", "Rīgas ūdens" un "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) līdz ar situācijas stabilizēšanos enerģētikas nozarē no 1. augusta atsāks piemērot nokavējuma procentus par savlaicīgi nesamaksātiem rēķiniem, informēja RNP.

RNP norādīja, ka līdz ar apkures sezonas beigām un situācijas stabilizēšanos enerģētikas nozarē, kad būtiski samazinājušās energoresursu cenas, ir mainījušies apstākļi, uz kuriem pamatojoties līdz šim tika apturēts nokavējuma procentu aprēķins. Šādu lēmumu pieņēmušas arī Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrības "Rīgas siltums" un "Rīgas ūdens", jo kopumā ir vērojams komunālo pakalpojumu tarifu kritums. 

Reaģējot uz kapitālsabiedrības darbību ietekmējošās vides izmaiņām, RNP bija jāpārskata iepriekš pieņemtie lēmumi un jāatsāk piemērot nokavējuma procentus maksājumu kavējumu gadījumos par sniegtajiem pakalpojumiem, norādīja uzņēmumā. 

RNP valdes locekle Laila Keisele klāstīja: "Prognozējot energoresursu cenu pieaugumu, mēs nopietni gatavojāmies apkures sezonas izaicinājumiem, ieguldot būtisku komandas darbu preventīvajās darbībās, tostarp nodrošinot operatīvu informācijas apmaiņu ar dzīvokļu īpašniekiem un parādu piedziņā iesaistītajiem. Rīkojoties atbilstoši situācijai, uzņēmuma valde pieņēma lēmumu apkures sezonas laikā nepiemērot kavējuma naudas, lai atbalstītu klientus un motivētu norēķināties par pakalpojumiem atbilstoši viņu iespējām. RNP aktīvi seko līdzi ekonomiskās situācijas izmaiņām un nepieciešamības gadījumā jautājums par nokavējuma procentu piemērošanu tiks pārskatīts."

Analizējot aizvadītās apkures sezonas rādītājus, kad apkures tarifs mainījās vairākas reizes sezonā, RNP kopējais parādnieku skaits ir samazinājies, salīdzinot ar situāciju pirms gada. Aktuālās apkures sezonas parāds jūnijā, salīdzinot ar situāciju šā gada maijā, ir samazinājies par 23%, jo apkures sezonas parādus klienti lielākoties nomaksā vasaras laikā, kad regulāro rēķinu apmērs samazinās, norādīja RNP. 

RNP jau tagad novēro aktīvāku parādu dzēšanu un lielāku līdzekļu apmēra saņemšanu no klientiem par neveiktajiem norēķiniem apkures sezonā. Neraugoties uz energoresursu cenu kāpumu, klientu maksājuma disciplīnas rādītājs šogad ir augstāks nekā pagājušā gada vasarā, atzīmēja RNP.

Veicot dzīvojamo māju pārvaldīšanu, RNP tostarp pilda starpnieka funkciju, nodrošinot iedzīvotājiem pakalpojumu saņemšanu un norēķinoties ar pakalpojumu sniedzējiem. Nenorēķināšanās gadījumā pakalpojumu sniedzēji aprēķina nokavējuma procentus par saistību savlaicīgu neizpildi. Līdz ar to rēķina savlaicīgas nesamaksāšanas gadījumā RNP pamatoti dzīvokļu īpašniekiem sagatavotajos rēķinos iekļauj kavējuma naudas aprēķinu. Tās mērķis ir veicināt pušu līgumisko saistību izpildi, nodrošinot tādas sankcijas, kuru iestāšanās rezultātā izvairīšanās no līguma nosacījumu izpildes attiecīgajai pusei būtu finansiāli neizdevīga.

KONTEKSTS:

Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrības "Rīgas siltums", "Rīgas ūdens" un "Rīgas namu pārvaldnieks", atsaucoties Rīgas pašvaldības aicinājumam energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma un krīzes situācijā, no 2022. gada 1. septembra neaprēķināja soda naudas un kavējuma procentus klientiem par kavētu rēķinu apmaksu, kā arī nepārtrauca pakalpojumu sniegšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti