Indonēzijas lidmašīna, visticamāk, nokritusi slikto laika apstākļu dēļ

Lidmašīna, kas svētdien nokrita Indonēzijā, paņemot vairāk nekā 50 cilvēku dzīvības, visticamāk, avarējusi slikto un šim reģionam neparedzamo laika apstākļu dēļ, pieļauj eksperti.

Taču jau iepriekš ziņots, ka lidmašīna ir melnajā sarakstā, kurām ir liegts veikt reisus ES teritorijā, taču tās joprojām aktīvi izmanto valsts iekšzemes reisos.

Indonēzijas varas iestādes apstiprinājušas, ka ciematā netālu no Oksibilas pilsētas ir atrastas lidmašīnas atlūzas un glābēju komandas ir ceļā uz notikuma vietu. Pagaidām nav ziņu par iespējamajiem izdzīvojušajiem lainerī, uz kura klāja atradās 54 cilvēki – pasažieri, viņu vidū pieci bērni, un apkalpe. Pēc varas iestāžu ziņām uz klāja visi ir bijuši Indonēzijas valsts piederīgie.

Lidmašīnai ceļā no Papua provinces Džajapuras līdz Oksibilas pilsētai bija jāpavada tikai 45 minūtes, bet īsi pirms nolaišanās tā pazuda no radaru ekrāniem. Pēc laika pienāca ziņas no aculieciniekiem, ka laukos netālu no ciematiem redzēta lidmašīna, kas ietriekusies kalnos tikai 50 kilometru no lidostas, kurā tai vajadzēja nosēsties.

Raidorganizācija BBC vēsta, ka lidmašīnā, pēc vietējā pasta darbinieku teiktā, atradušies aptuveni pusmiljons dolāru vietējā valūtā, kuri vesti palīdzībai Papua provinces nabadzīgāko ciematu atbalstam.

Indonēzijā valda sēras un cilvēki nodevušies lūgšanām par katastrofas upuriem. Par katastrofas iemesliem uzskata sliktos laika apstākļus, jo tieši lidojumi uz kalnaino un nomaļo Papua provinci ļoti bieži esot apgrūtināti. Vēl aizvadītajā gadā tieši šajā pašā rajonā nogāzies helokopters. Te esot raksturīgi spēja laika apstākļu maiņa, saule un tad pēkšņi mākoņi un lietus. Taču tieši šīs provinces sasniegšanai gaisa satiksme ir ļoti izšķiroša un bieži gandrīz vienīgais transporta veids, tā kā apvidus ir kalnains un grūti sasniedzams pa zemes ceļiem.

"Trigana Air" nav vienīgā Indonēzijas aviokompānija, kas atrodas ES melnajā sarakstā, te iekļautas gandrīz visas, vairāki desmiti kompāniju, par drošām atzīstot vien četras. ES var liegt šiem laineriem ienākt tās teritorijā, taču Eiropas pilsoņu pašu ziņā ir tās izmantot, esot Indonēzijā. Eiropas drošības eksperti ir atkārtoti brīdinājuši ceļotājus būt īpaši piesardzīgiem un iepriekš izvērtēt trešo valstu pašmāju kompāniju piedāvājumu un drošību.

Saskaņā ar Avio drošības institūciju datiem, kompānijai, kura savu darbu sākusi deviņdesmito gadu sākumā, pēdējos nedaudz vairāk nekā divdesmit gados jau ir bijuši vismaz 14 nopietni negadījumi un tā jau ir zaudējusi 10 lidmašīnu.

Aizvadītajā decembrī Indonēzijas kompānijas „Air Asia” laineris ar 192 cilvēkiem uz klāja nogāzās Javas jūrā, savukārt, jūlijā avārijā cieta militārā transporta lidmašīna dzēšot 140 cilvēku dzīvību.

Sagaidāms, ka tuvākajā laikā varētu tapt zināma precīzāka informācija par avio katastrofas iemesliem, kad darbu būs sākuši un pirmos pierādījumus guvuši izmeklētāji un eksperti, taču tā kā avārija pēc šā brīža datiem ir notikusi kalnos, tad tās izmeklēšanu varētu ieilgt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt