ES mudina tehnoloģiju platformas sākt marķēt mākslīgā intelekta radītu saturu

Cenšoties apkarot dezinformāciju tiešsaistē, Eiropas Komisija vēlas, lai tehnoloģiju uzņēmumi, piemēram, "Google", "Facebook", "Twitter" un "TikTok", sāktu marķēt saturu, ko rada mākslīgais intelekts.

ES mudina tehnoloģiju platformas sākt marķēt mākslīgā intelekta radītu saturu
00:00 / 00:32
Lejuplādēt

Komisija vēlas, lai uzņēmumi to dara brīvprātīgi, negaidot Digitālā pakalpojumu likuma stāšanos spēkā augusta beigās. Likuma pārkāpšanas gadījumā uzņēmumiem varēs piespriest vairāku miljonu eiro lielu soda naudu.

Eiropas Komisija aicina desmitiem lielu tehnoloģiju uzņēmumu, kas ir daļa no brīvprātīgās dezinformācijas apkarošanas hartas, jau tagad spert soļus, lai lietotājiem būtu vieglāk atšķirt faktus no izdomājumiem.

Tiesa, piemēram, mikroblogošanas vietne "Twitter" no Eiropas Komisijas brīvprātības hartas izstājusies.

Vērtību un pārredzamības komisāre Vera Jourova pirmdien, 5. jūnijā, nosodīja šo soli, piebilstot, ka uzņēmums izvēlējies konfrontācijas ceļu. Viņa piekodināja, ka līdz ar Digitālo pakalpojumu likuma stāšanos spēkā "Twitter" tik un tā tiks rūpīgi uzraudzīts.

Teksts, video un audio, ko rada ar mākslīgā intelekta rīkiem, piemēram, "ChatGPT", arvien plašāk izplatās tiešsaistē. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti