WRC sezonas startā Montekarlo rallijā Nevils izcīna «maksimālo» uzvaru

Pasaules rallija čempionāta (WRC) 2024. gada sezonas pirmajā posmā leģendām apvītajā Montekarlo rallijā uzvaru izcīnījis beļgu rallists Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis"), kurš pēc 17 ātrumposmiem sacensību finišā tuvāko sekotāju apsteidza par 16 sekundēm. Braucējs šajā rallijā izcīnīja maksimālo iespējamo kopvērtējuma punktu skaitu.

Jau tradicionāli WRC sezona startējusi ar čempionāta kalendāra vecākajām sacīkstēm – Montekarlo ralliju. Šogad sacensību bāze no pundurvalsts Monako pārcēlās uz Francijas Provansas-Alpu-Azūra Krasta reģiona pilsētu Gapu. Montekarlo ralliju varētu dēvēt par "vissezonas" sacensībām, bet WRC rīkotāji to sauc par neparedzamāko posmu gadā, jo trasē Alpu kalnu virsotnēs sastopams gan sauss asfalts, gan ledus un sniegs.

Sacīkstes noritēja no ceturtdienas līdz svētdienai, braucēji kopumā 17 ātrumposmos mēroja 324,44 kilometru (km) garu distanci. 

Pēc rallija pirmajiem diviem ātrumposmiem ceturtdien, kas, kā ierasts, notika pa tumsu, vadībā bija "Toyota Gazoo Racing" komandas līderis Elfins Evanss. Velsietis tumsas aizsegā bija ļoti ātrs un jau pēc pirmās dienas 46 km bija iekrājis 15 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju. 

Piektdien sportisti spēkojās sešos ātrumposmos teju 106 km garumā. Evanss visos piektdienas "dopos" uzrādīja TOP3 ātrāko laiku, taču nespēja uzvarēt nevienā ātrumposmā, kā rezultātā viņa galvenie konkurenti – Nevils un titulētais francūzis Sebastjens Ožjē ("Toyota Gazoo Racing") – dienas laikā spēja pietuvoties, sadeldējot Evansa pārsvaru līdz 4,5 sekundēm. Tobrīd otrais bija Ožjē, trešais – Nevils, līderim zaudējot 16 sekundes.

Distances ziņā garākajā sacensību dienā, sestdien, kad 6 "dopi" veidoja 120 km garu distanci, vairākkārt nomainījās rallija līderis. Evansa "Toyota" spēkratu dienas sākumā piemeklēja problēmas ar hibrīda dzinēju, kas nozīmēja – pietrūka ātrums. Turpretī Nevils dienu iesāka ar ātrāko laiku pirmajos divos "dopos" un izvirzījās rallija vadībā. Taču nākamajos trīs ātrumposmos par teicamu braucienu parūpējās asfalta ralliju speciālists Ožjē, kurš pirms pēdējā sestdienas ātrumposma izvirzījās rallija vadībā. Ožjē pārsvars gan bija niecīgs – 0,8 sekundes, Nevils zaudēto spēja atgūt pēdējā ātrumposmā, un pirms noslēdzošās sacīkšu dienas atguva līderpozīciju. Par beļģi 3,3 sekundes lēnāks bija Ožjē, Evanss iepalika jau teju 35 sekundes. 

Pēdējā sacensību diena ar 52 km ātrumposmos bija īsākā, bet pēc šosezon jaunieviestās punktu skaitīšanas sistēmas ne mazāk svarīga. Proti, jaunā sistēma nosaka, ka kopvērtējuma punkti tiek sadalīti jau pēc sestdienas ātrumposmiem, tomēr tos var saņemt tikai, ja finišēts arī svētdien. Savukārt svētdien sākas jauna cīņa, kur punkti tiek piešķirti septiņiem ātrākajiem pilotiem. 

Nevils svētdienu sāka ar pārliecinoši ātru braucienu, pirmajā ātrumposmā vairāk nekā dubultojot savu pārsvaru pār Ožjē. Arī nākamajā "dopā" Nevils bija ātrākais. Un beļģis palika nepārspēts arī abos noslēdzošajos rallija ātrumposmos, nosargājot un tikai palielinot vadību. 

Rezultātā – Nevils finišēja pirmais, 16,1 sekundi viņam zaudēja Ožjē, bet trešajā pozīcijā ierindojās Evanss, Nevilam zaudējot 45,2 sekundes. 

Ceturtajā pozīcijā finišējušais igaunis Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis") komandas biedram zaudēja jau teju divas minūtes.

Montekarlo rallija rezultāti 

Nevils bija ātrākais astoņos no 17 ātrumposmos, arī pēdējā jeb tā dēvētajā "Power stage", kur kā ātrākais nopelnīja vēl 5 papildu punktus. Tas 

Beļģu rallists bija pirmais pēc sestdienas ātrumposmiem, finišēja pirmais arī svētdien, kā arī uzrādīja ātrāko laiku "Power stage".

Līdz ar to Nevilam izdevās maksimālais iespējamais rezultāts, Montekarlo rallijā nopelnot 30 punktus.

Šī Beļģijas braucējam ir 20. uzvara karjerā un otrās triumfs Montekarlo.

Nākamais posms WRC vedīs uz Zviedriju, kur no 15. līdz 18. februārim notiks vienīgais ziemas rallijs čempionāta kalendārā. 

2024. gadā WRC posmu pirmo reizi rīkos arī Latvija, pasaules čempionātu uzņemot no 18. līdz 21. jūlijam. Sagaidāms, ka Latvijas ātrie ceļi būs izaicinājums dalībniekiem, kuru starpā varētu būt arī 2023. gada Eiropas vicečempionu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti