Sportā ar diskvalifikācijām cīnās pret dopingu, e-sportā pret hakeriem

E-sporta zibensātrā izaugsme un ievērojamie sacensību balvu fondi pamudinājuši krist kārdinājumā ne vienu vien kibersportistu, tādēļ organizatori ar dažāda ilguma diskvalifikācijām cenšas cīnīties pret blēdīgiem dalībniekiem, trešdien vēstīja aģentūra AFP. 

Septembrī kļuva zināms, ka E-sporta integritātes komisija (ESIC) sodīja 37 komandu trenerus, kuri kopš 2016.gada izmantoja programmas defektu, lai populārajā spēlē "CounterStrike" izspiegotu konkurentu spēles stratēģiju. "CounterStrike" kaujas spēlē ir svarīgs gan ātrums un telpiskā uztveres spēja, gan komandas stratēģija, tādēļ negodīgi sāncenši var iegūt būtiskas priekšrocības. 

Sodītajiem treneriem, kuru vidū bija gan profesionāļi, gan pusprofesionāļi un amatieri, piesprieda diskvalifikāciju no pāris mēnešiem līdz vairākiem gadiem. 

Viena no lielākajiem e-sporta sacensību rīkotājiem ESL Francijas atzara direktors Dezirē Kusavo paskaidroja, ka krāpšanos veicina lielās likmes. Vieglas uzvaras kārdinājums daļai spēlētāju ir nepārvarams, par ko viņi samaksā ar izslēgšanu no sacensībām, atstādināšanu vai pat diskvalifikāciju uz mūžu. Pērn pirms Pasaules kausa datorspēlē "Fortnite" par blēdīšanos slēdza 1200 spēlētāju kontus. 

"Kad kļūst skaidrs, ka mūsdienās par uzvaru sacensībās var nopelnīt miljoniem dolāru, komandas un spēlētāji var sajust lielāku kārdinājumu tikt pie uzvaras pa apkārtceļiem," AFP citēja Kusavo. "Gadu gaitā mēs esam pielāgojušies un kāpinājuši mūsu datoru un konfigurāciju drošības līmeni, lai novērstu šādas lietas, bet cilvēki ir ļoti naski uz izgudrojumiem." 

Kibersportistiem ir iespēja iegādāties arī dažādus neatļautus rīkus, piemēram, robotu, kas uzlabo mērķēšanu šaušanas spēlēs. Savukārt cits rīks paver iespēju spēlē redzēt, iet un šaut cauri sienām. Peru komandu "Thunder Predator" 2018.gadā prestižā turnīrā "Dota 2" spēlē diskvalificēja par programmējamas peles izmantošanu netaisnīgu priekšrocību iegūšanai. 

E-sports dažos gados no nišas hobija ir kļuvis par nozīmīgu industriju. Starptautiskā Olimpiskā komiteja (SOK) atzina, ka videospēles var uzskatīt par sportisku aktivitāti un to popularitāte jaunajā paaudzē varētu būt pievilcīga olimpisko spēļu programmai. Tiesa, oficiāli soļi olimpiskās programmas papildināšanai ar e-sportu nav sperti, turklāt SOK vēlas sadarbību tikai ar tādām datorspēlēm, kuru pamatā ir reāls sporta veids.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Sports
Sports
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt