VEF kvartāla industriālajā vidē mājvietu radusi kultūras mākslas telpa “Vasarnīca”, kuru laikmetīgās dejas izrādes “Celies augšā, nāc man līdzi!” veidotāji līdz pēdējam mēģina turēt slēgtu, lai skatītājiem tā sagādātu pārsteigumu. Lai ienākot katrs pats atrastu savu vietu tukšajā, putekļainajā korpusā, kur salikti koka bluķīši.
"Teātris pēc būtības ir diezgan nežēlīgs, viņš noliek skatītāju, apsēdina krēslā tumsā, neļauj kustēties, neļauj runāt un liek skatīties tikai vienā virzienā, mums liekas, ka [vajag] kaut kādā ziņā dot šo brīvību, izvēlēties savu izrādes skatupunktu," saka dejotājs, horeogrāfs Krišjānis Sants.
Tomēr skatītāji izvēlas sēdēt kā pielipuši uz izvēlētajām malkas pagalēm, iespējams, tāpēc, ka nezina, ka drīkst brīvi pārvietoties, iespējams, pieraduši vērot izrādi sēžot. Bet tas viss līdz brīdim, kad dejotāji sāk celt viņus augšā…
Izrādi veidojusi jauno horeogrāfu un dejotāju trijotne: Ēriks Ēriksons no Zviedrijas, lietuviete Ieva Gaurilčikaite un Krišjānis Sants no Latvijas. Izrādes satura pamatā - jauno cilvēku interese par varas struktūrām un Bībeli, lai noskaņu līmenī caur ķermeni un telpu pārradītu vai restartētu pasauli.
"Fiziskā teātra izrādes, kurās tu vairāk skaties to, kā cilvēki savienojas ar savu ķermeni un dabu apkārt, tas ir tas vērtīgākais," uzskata izrādes skatītāja, režisore Krista Burāne.
Ar jauno izrādi horeogrāfi vēlas piedalīties festivālos un konkursos, bet Latvijas skatītājiem to rādīt rudenī jau kādā citā telpā.