Kameropera “Tagadne (Time Present)” atklājas četrās ainās, mērojot ceļu no klusuma līdz operas dzimšanai. “Jaunā darba centrā ir doma par laiku un tā vienlaicīgumu,” atklāja Dzudzilo, “par laika izplešanos uz abām pusēm, ietiecoties vienlīdzdziļi nākotnē un pagātnē.
Par visa vienotību un cilvēku kā mūžīgo ceļinieku, kurš meklē apskaidrību, ietverot gaidīšanu kā nozīmīgu ceļa sastāvdaļu.”
Kā norādīja izrādes veidotāji, kameropera radusies Krista Auznieka Lielo mūzikas balvu ieguvušās kompozīcijas “Uguns un Roze” ietekmē, iedvesmojoties no Tomasa Stērnsa Eliota dzejas darba “Četri kvarteti”. Kompozīcija “Uguns un Roze” ir daļa no iestudējuma “Tagadne (Time Present)”, taču kulminācija ir Auznieka jaundarbs “Ir viens”, kuru pirmatskaņos kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” diriģenta Normunda Šnē vadībā kopā ar solistu, kontratenoru Jāni Šipkēvicu.
“Var tagadni apzināties, ar to runāt mīlestības valodā, tai pieskarties, kā pieskaras tematam, bet no Tagadnes nevar izbēgt,”
teic Krists Auznieks, “es sēžu tai uz pleca un čukstu ausī par mūžību, kuru esmu tai devis…”
Dzudzilo pāra un Krista Auznieka kopdarbs top sadarbībā ar kustību mākslinieci Elīnu Gediņu un performatoriem – Rūdolfu Gediņu un Ģirtu Bisenieku, kā arī gaismu mākslinieku Oskaru Pauliņu un video operatoru Tomu Zeļģi.