Johana Sebastiāna Baha Simfonijas pieder pie tā sauktajām Baha ceļojošajām melodijām, jo gan vienu, gan arī otru tēmu komponists vairākkārt izmantojis arī citos žanros.
Komponistu Paulu Hindemitu (1895-1963) vairāki mūzikas pētnieki dēvē par nozīmīgāko 20.gadsimta pirmās puses vācu skaņradi. Viņš bijis plaša vēriena mūziķis, Hindemits komponējis teju visos žanros - rakstījis gan simfonijas un instrumentālkoncertus, gan arī skatuves darbus - baletus, mūziku teātra izrādēm un vairākas operas. Koncertā skanēs komponista skaņdarbs "Kamermūzika" - koncerts ērģelēm un kamerorķestrim. Tas ir unikāls sastāva ziņā, visas trīs daļas veidotas kā saruna starp ērģelēm un 15 soloinstrumentiem - 12 pūšaminstrumentiem, diviem čelliem un kontrabasu.
"Es pati uzmācos ar šo ideju. Uzrakstīju Normundam un teicu - man ir ideja, vēlos, lai tā tiek atskaņota Rīgā, ne tikai ārzemēs. Šādu līdzīgu programmu jau vienreiz biju spēlējusi ārzemēs. Man bija pilnīgi skaidrs, ka vēlos uzrunāt tieši "Sinfonietta Rīga" un tieši Normundu," stāsta Iveta Apkalna.
"Ērģeles ir diezgan pašpietiekams instruments, tā nav ikdiena - ērģeles kopā ar kaut ko citu. Šeit mēs esam līdzvērtīgi partneri. Jau pats Hindemita "Kamermūzika" runā par to, ka šeit nav pirmais vai otrais, mēs visi esam atbildīgi, mēs visi esam bijuši nozīmīgi komponistam," saka "Sinfonietta Rīga" mākslinieciskais vadītājs Normunds Šnē.
Kā norāda "Latvijas Koncertu" pārstāvji, Ivetas Apkalnas muzicēšanā apvienojas gan koncertiskums un virtuozitāte, gan stila izpratne un precizitāte. Iveta Apkalna ir viena no retajām ērģelniecēm pasaulē, kura par savu misiju uzskata ērģeļu ieskandināšanu ārpus baznīcu mūriem, daudzinot to kā lielisku koncertinstrumentu bez sakrālas funkcijas. Šo apņēmības pilno ideju novērtējusi ne tikai koncertu publika Kanādā, Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropā, bet arī mūzikas kritika, Ivetai Apkalnai divkārt pasniedzot prestižo "ECHO Klassik" godalgu. Par augsti profesionālu sniegumu Latvijā un pasaulē Iveta Apkalna 2003.gadā saņēma Latvijas Lielo mūzikas balvu.
Iveta Apkalna uzstājusies gan ar soloprogrammām, gan muzicējusi kopā ar orķestriem - ar Berlīnes filharmoniķiem un harismatisko diriģentu Klaudio Abbado, viņa koncertējusi ar Marisu Jansonu un Mareku Janovski, Simonu Jangu, Berlīnes Radio simfonisko orķestri, WDR simfonisko orķestri, Bavārijas Radio simfonisko orķestri, "Hamburgas filharmoniķiem", "Kremerata Baltica" un vēl citiem diriģentiem un kolektīviem.