Rīta Panorāma

Griķu zupa desmit minūtēs

Rīta Panorāma

Jauns brīvprātīgo kustības #paliecmājās = #vieglipalidzēt darbības posms

Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra koncerts klātienē

No Mocarta līdz Ķeniņam – LNSO koncertēs klātienē un tiešsaistē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

No klasicisma dižgara Mocarta līdz izcilajam skaņmeistaram Ķeniņam, pa vidu liekot romantisko filozofu Brāmsu un trakulīgo eksperimentētāju Stravinski – tik dažādu programmu Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris (LNSO) piedāvā klausītājiem 12. jūnija vakarā.

Koncertu Lielajā ģildē varēs klausīties klātienē, ievērojot visus valstī noteiktos ierobežojumus, un koncerts būs skatāms arī tiešsaistē – digitālā biļete ļaus koncertu noskatīties līdz 20. jūnijam.

LNSO koncertā 12. jūnija vakarā pie diriģenta pults stāsies abi orķestra diriģenti – mākslinieciskais vadītājs Andris Poga un diriģents Guntis Kuzma.

Satikšanās ar publiku tiek ļoti gaidīta. “Bez publikas spēlēšana ir kaut kas pilnīgi cits un daudz sirreālāks, sevišķi koncerta situācijā, nekā koncerts ar publiku. Jo tā tomēr ir savstarpēja enerģētikas apmaiņa,” atzīmē Andris Poga.

Orķestris pie klausītājiem ieradīsies ar dažādu mūziku – Andris Poga ar Tālivalža Ķeniņa Pirmo simfoniju, kurai tikko noslēgusies ierakstu sesija, un ar Igora Stravinska Koncertu klavierēm un stīgu instrumentiem. Pianista godā 12. jūnijā būs Reinis Zariņš.

“Šī ir mana jau vairākkārtēja atgriešanās pie šī darba kā diriģentam. Pašu pirmo reizi man bija iespēja to atskaņot pirms daudziem gadiem, kad es vēl biju orķestra “Rīga” diriģents,” stāsta Andris Poga. “Šis darbs ir patiesībā diezgan maz atskaņots, jo īstenībā kopš uzrakstīšanas brīža ne visi pianisti drīkstēja šim darbam ķerties klāt, jo Stravinskis savas dzīves laikā diezgan ekskluzīvas tiesības bija uzlicis šim darbam, pats to atskaņojot.”

Diriģenta Gunta Kuzmas vadībā orķestris atskaņos serenādes – Volfganga Amadeja Mocarta “Mazo nakts mūziku” un Johannesa Brāmsa “Otro serenādi”.

“Brāmss ārkārtīgi baidījās un ar šausmīgi lielu pietāti vispār tuvojās simfonijai. Pirms viņš ķērās klāt Pirmajai simfonijai, viņš rakstīja šīs divas serenādes, un Otrajā serenādē Brāmss atsakās no vijolēm – no stīgu grupas ir palikuši tikai alti, čelli un kontrabasi. Savukārt to vijoļu spilgto tembru un augstāko skaņu viņš pilnībā kompensē ar dažādiem pūšaminstrumentiem un ar neskaitāmām pūtēju kombinācijām," stāsta diriģents Guntis Kuzma.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti