Tie bija operas izsludinātā konkursa dalībnieki, kuriem, lai tiktu pie šīs iespējas, bija jāveic dažādi pārbaudījumi.
Konkurss tika izsludināts saistībā ar Eiropas operas dienu. Tā mērķis ir uzrunāt jauniešus, piesaistīt operai. Jauniešiem bija jāaizpilda anketas ar atbilžu variantiem par operas vēstures faktiem, kā arī pašiem jāizveido sižets operai kādai sev iemīļotai lugai. Kopumā tika iesūtītas teju 100 anketas. Jau šonedēļ turpināsies konkursa nākošā kārta, un konkursa noslēgumā divi laimīgie dosies uz Itāliju.
Šis konkurss ir pirmo reizi. Esam ļoti priecīgi, ka atsaucība ir tik liela. Mēs ļoti vēlētos jauniešus piesaistīt, lai vairāk nāk uz operu,” norāda Latvijas Nacionālās operas Mārketinga un komunikāciju direktore Laura Šembele.
Konkursa otrajā kārtā ir tikuši 30 jaunieši, kuriem dota iespēja ne tikai apmeklēt iestudējumu „Karmena”, bet arī satikt Latvijas Nacionālās operas galveno diriģentu Mārtiņu Ozoliņu.
Mēs gribētu jauniešus operai pievērst aktīvāk, ar citu kvalitāti. Mazos bērnus operā varam ievest ar bērnu izrādēm, bet jauniešu izrādes ir ļoti grūti producēt, jo viņi ir savā domāšanā, viņi jūtas kā pieaugušie,” saka Mārtiņš Ozoliņš.