Kultūras ziņas

Alsungā godināts suitu kods

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Emocionāla un izaicinoša – Kārļa Lāča teātra mūzika

«Žanna d’Arka», «Marija Stjuarte», «Oņegins». Izaicinājumu un emociju pilnais Kārļa Lāča mūzikas teātris

No baleta viencēliena "Oskars Stroks. Rīgas tango" 2006. gadā līdz mūziklam "Purva bridējs ugunī" pirms trim gadiem. Tāda ir Kārļa Lāča mūzikas teātra amplitūda, kas rāda viņa īpašo rokrakstu. Fragmenti no dažādiem iestudējumiem svētdienas vakarā izskanēja Cēsu Pils parka estrādē.

Raimonds Pauls, Imants Kalniņš, Arturs Maskats – šie ir komponisti, kuru intonācijas un melodijas atpazīstam uzreiz. Šķiet, viņiem blakus tagad varam likt arī Kārli Lāci, kura daiļradē liela loma atvēlēta ne vien dziesmām, bet arī mūzikliem un teātra izrādēm. To apliecināja arī koncerts Cēsu Mākslas festivālā.

"Šīs dienas programma ļoti labi parādīja, ka Kārlim ir viennozīmīgi savs rokraksts, ka viņš ir ieņēmis ļoti pārliecinošu un stabilu vietu šajā Latvijas komponistu saimē, kur klausītāji, izdzirdot mūziku un pat nezinot, kas tas būs, viņi atpazīst Kārli," saka dziedātājs Jānis Aišpurs.

Līdz ar pašu komponistu un mūziķiem uz skatuves kāpa arī virkne dziedātāju, kam Lāča mūzika ir īpaši tuva. Viņi izceļ divas radoši aktīvā kurzemnieka mūzikas kvalitātes.

"Kārļa Lāča mūzika ir ārkārtīgi sarežģīta, ārkārtīgi pilna ar dažādiem izaicinājumiem gan diapazona, gan rakstura, gan emociju ziņā. Jā, tas ir liels izaicinājums," vērtē dziedātāja Aija Vītoliņa.

"Ļoti emocionāls – tas ir pirmais, kas nāk prātā. Sarežģīts muzikālais materiāls – tas ir milzīgs izaicinājums aktieriem, jo es esmu strādājusi principā pie visiem šiem mūzikliem arī kā vokālais konsultants, taisījusi lomas ar aktieriem. Ļoti daudzslāņaina un dažādu krāsu [mūzika], es tā gribētu teikt," pauž soliste Ieva Kerēvica.

Koncertā izskanēja fragmenti no iestudējumiem "Žanna d’Arka", "Marija Stjuarte", "Purva bridējs ugunī", "Oskars Stroks. Rīgas tango", "Oņegins" un "Pūt, vējiņi!". Komponists atzīst – mūzikla tapšana ir liels darbs aptuveni divu gadu garumā, taču prieku rada iespēja mūzikā ietērpt stāstu.

"Es visu mūžu biju gribējis mūziklu rakstīt un tad beidzot tiku pie tiem "Pūt, vējiņiem", tā kā tā tas sākās. Pēc tam mums bija laba tā komanda, mēs diezgan aktīvi tur rakstījām. Tā jau forši, teātrī forši vienmēr," savas emocijas atklāj pats komponists Kārlis Lācis.

"Viņš padara visu sarežģīto tik vienkāršu, ka tiešām beigās ir bauda to klausīties. Citiem ir pārāk sarežģīta tā mūzika, viņa nav piepildīta ar emocijām. Kārlīts ir slavens ar to, ka viņš ne tikai tehniski un interesanti prot to visu uzrakstīt, bet arī, ka tas viss ir ar viņa emocionālo piedevu," saka dziedātājs Intars Busulis.

Tuvākais Kārļa Lāča mūzikas teātra darbs gaidāms Nacionālajā operā – tas būs balets "Džungļu grāmata", kas pirmizrādi piedzīvos nākamā gada aprīlī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti