Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā ir viens no lielākajiem gaisa piesārņojuma rādītājiem Eiropā. Pagājušā gada Eiropas Vides aģentūras ziņojumā Bulgārijai bija astotais augstākais rādītājs saistībā ar priekšlaicīgiem nāves gadījumiem, ko izraisījis degvielas izmešu radīts piesārņojums.
Šāda problēma Bulgārijā pastāv jau vairākus gadus. Piemēram, šī gada janvārī Sofijā tika fiksēts nepatīkams rekords – atsevišķās dienās gaiss Sofijas ielās bija vismaz sešas reizes piesārņotāks par normu.
Lai cīnītos pret piesārņojumu, darbu uzsākusi nevalstiskā organizācija "AirBG", kas visā valstī uzstādījusi vairāk nekā 600 gaisa piesārņojuma mērīšanas stacijas.
Brīvprātīgie uzsver – problēma pieaug un pie vainas ir vecas automašīnas ar dīzeļdzinējiem.
"Ne tikai Sofijā, bet visā Bulgārijā ir augsts gaisa piesārņojums. Problēma saasinās ziemā, kad gaisu piesārņo apkures radītie izmeši. Tomēr problēma ar automašīnām un novecojušiem dzinējiem ir ļoti nopietna," sacīja organizācijas "AirBG" brīvprātīgais Petars Kirovs.
Ļoti daudzi bulgāri iegādājas lietotas automašīnas, kas ievestas no Rietumeiropas. To vidū ir arī tūkstošiem auto ar dīzeļdzinējiem, kas atsevišķās Rietumeiropas valstīs ir aizliegti. Vietējās varasiestādes norāda, ka nereti šādu automobiļu iegāde iedzīvotājiem ir vienīgā iespēja lietot automašīnu, ņemot vērā, ka Bulgārija ir viena no nabadzīgākajām valstīm Eiropas Savienībā.
Tomēr jau drīzumā, lai ierobežotu gaisa piesārņojumu, arī Bulgārijā tiks aizliegtas atsevišķi automašīnu modeļi.