Ne visiem skolēniem pirmais septembris bija priecīga diena

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Mācību gada pirmajā nedēļā uzticības tālrunis 116111 sniedzis 290 konsultācijas un atbildējis 557 zvaniem, Latvijas Radio pastāstīja Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vadītāja Laila Rieksta-Riekstiņa. Viņa norādīja, ka problēmu gadījumā bērniem vispirms jāvēršas pie pieaugušajiem, nevis jāmēģina tikt pašiem galā ar problēmu, lai to neuztaisīti vēl lielāku. 

Vairākas reizes mēnesī Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas pārstāvji brauc uz skolām risināt samilzušās problēmas. Pirmajā skolas gada nedēļā tika rīkota īpaša akcija vecākiem un skolotājiem, taču septembra pirmajās dienās zvanījuši arī bērni un pusaudži, stāstot par savām problēmām klasē. Bērni prasījuši padomu, kā rīkoties, lai mācību gads nebūtu tāds pats kā iepriekšējais, kad viņi kļuvuši par upuri un apsmiekla objektu klasē.

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 rīkotās akcijas “Uzticības tālrunis pedagogiem un vecākiem” laikā no 31.augusta līdz 4.septembrim speciālisti atbildējuši uz 557 zvaniem un snieguši 290 psiholoģiskās konsultācijas dažādos aktuālos jautājumos saistībā ar psiholoģiskām problēmām attiecībās ar bērniem, uzsākot jauno mācību gadu, Latvijas Radio raidījumā "Labrīt!" pavēstīja Rieksta-Riekstiņa.

65 gadījumos padomu vai atbalstu lūdza pieaugušie - vecāki, vecvecāki, pedagogi un sociālie pedagogi, interesējoties par dažādām attiecību problēmām ar bērniem, kā arī vaicājot par grūtībām saistībā ar jaunā mācību gada sākšanos.

Zvanītājus nodarbinājušas ļoti dažādas problēmas. Vairāki vecāki konsultējušies par bērnu disciplinēšanas problēmām, fizisko un emocionālo vardarbību skolās, kā arī dažādiem atkarību veidiem. Vecākus arī uztraukušas pirmklasnieku problēmas, uzsākot skolas gaitas un jūtot ar to saistīto nedrošību. Vairāki vecāki arī norādījuši, ka viņiem trūkstot informācija par skolās pieejamām izglītības programmām. Arī zvanījušie pedagogi norādījuši uz bērnu disciplinēšanas problēmām, kā arī uzsvēruši, ka vēlas aktīvāku sadarbību ar vecākiem, sagaidot lielāku vecāku iesaisti ar bērniem saistīto problēmu risināšanā. Savukārt akcijas laikā zvanījušie bērni interesējušies, kā labāk iedraudzēties ar klasesbiedriem un iekļauties klases kolektīvā.

Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona. Uzticības tālrunī 116111 palīdzību un atbalstu var meklēt visu diennakti.

Septembra otrajā svētdienā (13.septembrī) nu jau tradicionāli Latvijā atzīmēs Tēva dienu. Gatavojoties šim notikumam, no 10. līdz 13.septembrim risināsies speciāla akcija tēviem “Uzticības tālrunis tēviem”

Tēvi aicināti zvanīt 116111 un saņemt profesionālas psiholoģiskās konsultācijas un atbalstu jautājumos saistībā ar bērniem, pārrunājot dažādas iespējami aktuālas tēmas – bērnu un vecāku savstarpējās attiecības un konfliktu risināšanas iespējas, bērnu attiecības ar vienaudžiem, skolotājiem, dažādi bērna drošības aspekti internetā. 

Tieši tāpat tēvus var interesēt jautājumi par bērnu attīstības fiziskajiem, garīgajiem un emocionālajiem aspektiem, rīcība gadījumā, ja bērns ir cietis no fiziskas, emocionālas vai seksuālas vardarbības, dažādas bērna emocionālās problēmas, kā arī bērna pozitīvās disciplinēšanas metodes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti