Statistika liecina, ka pagājušajā gadā Jūrmalā notikuši 88 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ievainoti 127 , bet bojā gājuši četri cilvēki. Satiksmes negadījums, kas kādam diemžēl beidzies letāli noticis arī uz gājēju pārejas pie Mellužu estrādes, tāpēc arī šī vieta esot izvēlēta eksperimentam ar jauno divkomponentu abrazīvo segumu uz gājēju pārejas.
„Šis apzīmējums [segumam] Latvijā ir jauns, bet pasaulē viņš tiek pielietots plaši, un vienlaicīgi viņš pilda divas funkcijas. Viņš padara autovadītājiem pāreju labāk ievērojamu, un otrā funkcija ir, es domāju, vēl ievērojamāka - būtiski tiek samazināts bremzēšanas ceļš.” skaidro Jūrmalas pilsētas Būvniecības nodaļas vadītājs Māris Demme.
Jāsaka gan, ka pavērojot ielu vien dažas minūtes, netrūkst arī tādu, kuri ignorē gājēju pāreju, bet apzinīgie vecāki ar bērniem, kuri dodas uz jūru vai bērnu laukumu, ar jauninājumu ir apmierināti. Jūrmalniece Vallija teic, ka mašīnas ir ļoti uzmanīgas, vienmēr ir palaidušas garām, rūpējas par drošību.
Jaunais segums uzklāts ne vien uz gājēju pārejas, bet arī atsevišķās joslās pirms tās. Tādējādi bremzēšanas ceļš tiek samazināts gandrīz uz pusi. Un, lai gan viena no seguma komponentēm ir smalki akmentiņi, kas, ilgstoši braucot, varētu nebūt draudzīgi auto riepām, uzrunātajiem autovadītājiem iebildumu nav.
„Es par to neko nezinu, ka viņas ir asas, pirmo reiz dzirdu. (..) Katrā ziņā var pamanīt gājējus laicīgi, un arī mašīnas kas varbūt nepiebremzē brauc uzmanīgāk, jo tur ir sarkans,” jau ievērojusi autovadītāja Marika no Rīgas.
Lietuvā ar šādu tehnoloģiju jau aprīkots simtiem pāreju, bet Latvijā aukstā divkomponentu tehnoloģija izmantota pirmoreiz. Plānots, ka segums bez atjaunošanas varētu kalpot piecus gadus. Vai šādi tiks aprīkotas arī citas gājēju pārejas Jūrmalā, tikšot lemts nākamgad.
Arī Latvijas Televīzijas raidījums "Zebra" pievērsis uzmanību jaunajai gājēju pārejai.