Ģimenes studija

Bērniem Latvijā daudz bojātu zobu: iespējas mudināt apgūt mutes higiēnu

Ģimenes studija

Žonglējot starp daudziem pienākumiem. Viesojamies pētnieces Olgas Sozinovas ģimenes

Svešvalodu apguve bērniem: cik valodas mūsdienās jāzina

Skolotāja: Svešvalodu apgūšanā noteicošs faktors ir bērnam saprotama motivācija

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 10 mēnešiem.

Mūsdienu tehnoloģiskajā un sadzīves vidē bērni ātri iemācās svešvalodas, populārākā ir angļu valoda. Skolās izvēlas vairākas svešvalodas. Pētījumi rāda, ka tad, ja iemācās dažas svešvalodas, ir vieglāk iemācīties atkal jaunas, īpaši labi valodu mācīšanās padodas mazākiem bērniem, atrodoties valodu vidē, raidījumā “Ģimenes studija” pauž speciālisti.

Rīgas Kultūru vidusskolas direktora vietnieks izglītības jomā Mārtiņš Bērziņš uzsver, ka angļu valodas popularitāte pasaulē ir liela, to zināt ir labi. Pēc eksāmenu rezultātiem šķiet, ka angļu valodu skolēni zina labāk par latviešu valodu, angļu valodas prasme aug, pateicoties videi – kino, mūzika, dators un citas ietekmes.

Rīgas Starptautiskās skolas pamatskolas un pirmsskolas programmas koordinatore Ginta Kārkliņa iepazīstina ar savas skolas pieredzi – ne visi skolēni sāk mācības, zinot angļu valodu, īpaši mazākie bērni ienāk skolā, nezinot valodu, to iemācās ātri. Skola ar vecākiem runā, lai uztur mājā savu dzimto valodu, nepietiek tikai ar angļu valodu, jo pasaulē ir daudz valodu. Dzimtā un angļu valoda ir labs sākums valodu jomā. Otru svešvalodu skolā sāk pirmajā klasē, bet tad, kad apgūta angļu valoda. Vidusskolā sāk mācīties spāņu valodu.

Vērtējot pēc cilvēku lietotāju skaita, angļu valoda  ir pirmajā vietā pasaulē; ja pēc dzimtās valodas, tad ķīniešu mandarīnu valoda ir pirmajā vietā pasaulē. Ķīniešu un japāņu valoda būtu labs un noderīgs ieguvums. Rīgas Kultūru vidusskolā mācās arī franču un krievu valodu.

Krievu valodas skolotāja Bulduru Dārzkopības vidusskolā un Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes pasniedzēja Elena Košeļeva uzsver, ka tad, kad runā par svešvalodas mācīšanu, jāpiemin kulturālais aspekts. Iemācīties svešvalodu nozīmē iemācīties citas kultūras domāšanas veidu.

Ir jāņem vērā motivācija un valodas nepieciešamība, jo nav iespējams iemācīties valodu ar piespiešanu.

Skolēnu nepieciešams motivēt mācīties. Ja ceturtklasniekam saka, ka “jāmācās krievu valoda, jo tā noderēs darba tirgū, tas nestrādā. Kā mazs bērns var sevi motivēt mācīties, lai tā noderētu dzīvē?”

Dažreiz sešu septiņu gadu vecumā bērnam jau ir piecas valodas, tās apgūstot dabīgā ceļā, jo ir ģimenes, auklītes, skolas vides. Būt kopā ar citā valodā runājošiem ir labs valodas apguves ceļš, akcentē Kārkliņa.

Ja bērns iemācās vienu līdz trim svešvalodām, tad nākamās svešvalodas iemācīties vieglāk. Kognitīvi ieteicams mācīties valodu ar citu alfabētu, ar pētījumu rezultātiem iepazīstina Bērziņš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti