Izglītības uzņēmuma «Lielvārds» vadītājs: Skolas vide ir digitāli negatava

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Attālināto mācību laiks ir ļāvis izdarīt dažādus secinājumus par skolu gatavību strādāt digitāli. Raugoties no skolēna sola skatpunkta, skolas vide ir digitāli negatava - pretstatā digitālajai pasaulei visapkārt, uzskata izglītības uzņēmuma “Lielvārds” vadītājs Andris Gribusts, uzsverot, ka jāmaina skolēna mācību vide un tehnoloģiju pieejamība mācību procesā.

Pirmdien, 15. jūnijā, plkst. 19.00 notiks pirmā neformālā, strukturētā saruna “Izglītība – evolūcija vai revolūcija?” akcelerācijas programmā “Ed-TechEvolution”,

tajā viens no sarunas dalībniekiem būs programmas mentors Andris Gribusts, piedaloties pirmajā sarunā “Izglītība – evolūcija vai revolūcija?” (“Education – Evolution or Revolution?).

Andris Gribusts (“Lielvārds”), atzīst: “Viens no galvenajiem pārmaiņu katalizatoriem ir mācību vide skolā. Ja raugāmies no skolēna sola skatpunkta, tad pretstatā digitālajai pasaulei visapkārt skolas vide ir digitāli negatava. Ir maz skolēniem izdalāmo un pieejamo datoru, problēmas ar interneta ātrumu, pārslogotām klasēm, kā arī īsu nodarbību laiku un caurmērā fragmentāru mācību procesu. Tā, piemēram, 40 minūtes koncentrējamies uz matemātiku un tad pārlecam uz sportu. Šādā saraustītā un ne-digitālā mācību vidē mācību grāmatas un citi drukāti mācību līdzekļi ir vienīgais reāli izmantojamais mācību satura nesējs.”

Andra Gribusta secinājums – tātad, vispirms, jāveicina pārmaiņas tajā, kāda ir mācību vide un tehnoloģiju pieejamība skolās. 

Viņš uzskata – ja pašvaldības visā Latvijā mērķtiecīgi, izsvērti un atbildīgi virzīs pāreju uz digitālam saturam piemērotu mācību vidi (ar to domājot arī tehnoloģisko nodrošinājumu), tad mainīsies arī mācību process – skolotāji un skolēni varēs pilnvērtīgi izmantot digitālā satura platformu iespējas gan jaunu zināšanu un prasmju apguvē, gan ikviena skolēna progresa novērtējumā un pilnveidē. 

“Jau pirms Covid-19 krīzes daudz esam ieguldījuši digitālā satura veidošanā un pieejamībā skolēniem un skolotājiem visā Latvijā. Tiesa, šie centieni pamatā bija vērsti uz to, lai ar digitāliem resursiem atbalstītu skolotāju darbam klasē un skolēnu pašvadītam mācīšanās procesam ārpus tās.  Ārkārtas situācijas laikā mums ātri izdevās pielāgot digitālos resursus tā, lai skolēni tos varētu izmantot mājās, bet skolotājiem digitāli būtu iespēja sekot līdzi skolēnu veikumam un progresam. Attālinātajās mācībās iegūtā pieredze dod motivāciju vēl vairāk koncentrēties uz digitālā mācību satura veidošanu, un arī šobrīd, izstrādājot materiālus atbilstoši jaunajām izglītības programmām, tie tiek veidoti sinerģijā starp digitālo un poligrāfisko saturu, koncentrējoties uz mūsdienīgām mācību metodēm,” uzsver Gribusts.

Saruna “Izglītība – evolūcija vai revolūcija?” notiks šodien plkst. 19.00, un tajā piedalīsies Zane Oliņa (Skola2030), Marts Aro (DreamApply, Nordic EdTech Forum N8), Andris Gribusts (Izglītības uzņēmums “Lielvārds”), Mervi Palanders (GraphoGame, Claned Group), Ketlīna Neglija (izglītības pārmaiņu speciāliste).

Tās dalībniekiem ir iespēja saņemt nepastarpinātu palīdzību un padomu no vairāk nekā 20 pieredzējušiem mentoriem, piedalīties meistardarbnīcās, kuras vadīs savas jomas tehnoloģiskie līderi, iesaistīties neformālās, bet strukturētās sarunās ar veiksmīgiem uzņēmējiem, uzklausīt citus jaunuzņēmējus un ļaut viņiem sadzirdēt sevi, kā arī uzdot visus svarīgākos jautājumus.

Akcerlerācijas programma “Ed-TechEvolution” noslēgsies ar Demo dienu (Demo Day) 19. jūnijā plkst. 16.00 tiešsaistē. Tajā vienpadsmit izcilākie akcelerācijas programmas dalībnieki, kurus izvēlējušies žūrijas eksperti, iepazīstinās ar savu jaunuzņēmumu izveidotajām idejām, kā arī tiks noskaidrots uzvarētājs un pasniegti apbalvojumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti