Treniņš: Uzmanība un atmiņa. Kļūsti par astronautu!

Lai kļūtu par astronautu un dotos misijā, nepieciešams trenēties; aicinām visu aprīli trenēt spējas un vairot zināšanas par astronauta profesiju.  Šodien iesakām trenēt uzmanību un atmiņu.

Misija "Marss 2050"

Bērnistaba aicina apgūt dažādas prasmes, kas nepieciešamas topošajam astronautam, lai, iespējams, 2050. gadā varētu doties misijā uz Marsu. Ar Kosmosa izziņas centra palīdzību katru dienu publicēsim pa uzdevumam, kas palīdzēs bērniem kļūt aktīviem, patstāvīgiem, kritiski domājošiem - īstiem astronautiem.
 

Mēs katru dienu publicēsim vienu uzdevumu, kas palīdzēs attīstīt kādu no astronautam nepieciešamajām prasmēm, tikai cītīgi jātrenējas!

Pētniecība un pētnieciska domāšana ir ļoti būtiska nākotnes prasme. Pētniecību ierasti saistam ar zinātniekiem, bet pētnieciska domāšana ir attīstāma jau pirmsskolā. Dažādu procesu pētīšana un vērošana trenē prasmes, kas astronautiem būs īpasiu nozīmīgas!

Krāsas un atmiņas treniņš

 

Vai maz ir iespējams iedomāties, cik daudz dažādu krāsu ir mums apkārt? Cik krāsas tu spēj nosaukt? Atmiņa ir būtisks smadzeņu "instruments" ne tikai astronautiem, bet ikvienam cilvēkam ikdienā. Šis uzdevums ļauj trenēt tieši atmiņu!

Mērķis: Trenēt atmiņu

Dalībnieku skaits: Viens vai vairāki

Materiāli: Dabas vai iekštelpu krāsu palete

Sagatavošanās:
Pirms uzdevuma jāizdrukā vai jāsagatavo elektroniski ērti pieejama kāda no krāsu paletēm. (Piedāvājam divas krāsu paletes – viena, kas paredzēta uzdevuma veikšanai iekštelpās, otra, kas paredzēta uzdevuma veikšanai dabā (skatīt attēlus).

Dalībnieku uzdevums ir atrast krāsām atbilstošus objektus, taču nepieciešamās krāsas ir jāmēģina atcerēties.

 

Uzdevums:

1. Dalībniekam parāda krāsu paleti un ļauj iegaumēt krāsas (laiku izvērtē pēc vecumposma).

2. Dalībniekiem dod laiku objektu meklēšanai (arī izvērtē pēc vecumposma), objektus ļauts nest sev līdzi, bet svarīgi izrunāt, ka neko neplēšam, piemēram, zaļās lapas mēs augiem nost neraujam.

3. Salīdzina atrasto priekšmetu krāsas ar krāsām no paletes.

4. Pārrunā – cik daudz krāsu izdevās atrast, kuras bija grūtāk, bet kuras vieglāk atrast un atcerēties, kuras krāsas palika neatrastas vai nevarēja atcerēties?

 

 Papildu norādījumi:

1. Krāsas var pielāgot atbilstoši laikapstākļiem vai videi.

2. Var samazināt vai palielināt krāsu skaitu, lai mainītu grūtības līmeni.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti