Izglītības psiholoģe, matemātikas skolotāja un arī privātskolotāja ar ilggadēju pieredzi Dace Bērziņa skaidro, ka informāciju uztveram dažādi. Mazāks bērns to uztver ar rokām un acīm. Ja grib izstāstīt jaunu lietu, tad bērns var nepieslēgties jaunajam saturam. Vecāki zina, ka ar bērnu vajadzētu parunāt, bet bieži laika trūkuma dēļ to dara maz, tāpat mazāk iesaistās aktivitātēs ar bērniem.
Pedagogi skolās bērniem iesaka audiogrāmatas. Alise, kurai ir disleksija, izmanto audiogrāmatas mācībām, diemžēl, ierunāto grāmatu klāsts nav liels.LSM.lv bērnu satura redaktore Ināra Antiņa iepazīstināja ar Bērnistabā pieejamiem audio materiāliem – tie ir Latvijas Radio bērnu raidījumu ieraksti, Radioteātra ieraksti, "Vakara psaciņas" un citi. Saturs ir tematiski sakārtots un viegli pārskatāms.
Latvijas Nacionālajā bibliotēkā audiogrāmatas ienāk kā obligātais eksemplārs. Sākumā bija skaņuplates, tad CD. Audioierakstus var klausīties tikai bibliotēkā uz vietas. Audiogrāmatas latviešu vai svešvalodās ir pieejamas arī dažādās vietnēs, stāsta bibliotēkas Audiovizuālā krājuma vadītāja Zane Grosa.
Neredzīgo biblotēkā ir iespēja piekļūt pie ierakstiem un klausīties tos mājās.
Bērziņa pauda, ka mazam bērnam vajadzētu lasīt priekšā, bērnam ir interesanti, ja interesanti lasa. Svarīgi arī paskatīties saturu, kas bērnam patīk, tas arī trenē bērna iztēli.
No šodienas Latvijas Radio būs pieejamas Latvijas hokejistu ierunāta pasakas.