Zinātnieki: Uz Saturna mēness ir dzīvībai nepieciešamie nosacījumi

Uz ledus klāta mēness, kas riņķo ap Saturnu, ir nepieciešamie nosacījumi dzīvībai, ceturtdien paziņoja ASV Nacionālā aeronautikas un kosmosa aģentūra (NASA), balstoties uz bezpilota kosmosa kuģa "Cassini" veiktiem atklājumiem.

"Cassini" ir konstatējis ūdeņraža molekulas tvaikos, kas paceļas no plaisām uz Saturna mēness "Enceladus" virsmas.

Šie tvaiki ir pamudinājuši zinātniekus secināt, ka uz "Enceladus" notiek hidrotermiskas ķīmiskas reakcijas starp mēness akmeņaino kodolu un zem ledus esošu okeānu.

Uz Zemes šīs ķīmiskās reakcijas ļauj mikrobiem eksistēt karstās plaisās okeānu dibenā, tātad dzīvība var būt arī uz minētā Saturna mēness.

Zinātnieki informēja, ka 98% no šiem tvaikiem ir ūdens, bet tajos ir arī amonjaka, oglekļa dioksīda un metāna molekulu pēdas. Ūdeņraža molekulu konstatēšana nozīmē, ka uz šī mēness ir iespējas pastāvēt dzīvībai.

Jaunais pētījums ceturtdien tika publicēts žurnālā "Science" un "rāda, ka [uz "Enceladus"] ir ķīmisks potenciāls mikrobu sistēmu atbalstam".

"Cassini", kas lido caur 2400 kilometrus platu spraugu starp Saturnu un tā gredzeniem, sāk beigties degviela, un NASA nosauca tā atklājumus par "dižu finālu".

2 komentāri
Pria
Encelāds, nevis "Enceladus".
Uz Saules arī ir ūdeņradis,
tātad var būt dzīvība (iespējams, saprātīga).
Pievienot komentāru