Viens no aspektiem, kas ietekmē elektromašīnas uzlādes ātrumu, ir baterija. Šobrīd Rietumos populārākos elektrisko transportlīdzekļu litija jonu akumulatorus ražo no tādām izejvielām kā niķelis, mangāns un kobalts. “Kobalts ir problemātiskākais materiāls, jo to var iegūt tikai noteiktās vietās pasaulē,” noteica pētnieks, atzīstot, ka šī retā metāla iegūšana bieži atstāj negatīvu ietekmi uz vidi.
Alternatīva šobrīd ir uzņēmuma “Tesla” ražotās baterijas – tajās netiek izmantots mangāns, bet gan niķelis, alumīnijs un samazinātā daudzumā kobalts.
Baterijas, ko plaši lieto Ķīnā, ražo no tādām izejvielām kā litijs, dzelzs un fosfāts. Tās ir ievērojami lētākas, bet to ietilpība – mazāka.
Pētnieks norādīja, ka nākotnē vairāk izmantos elektrisko transportlīdzekļu baterijas, kas ražotas no niķeļa, mangāna un samazināta daudzuma kobalta, aizvietojot elektrolītu ar tā saucamo cietvielu elektrolītu. Kristaps Vītols skaidroja, ka uzņēmums “BMW” līdz 2030. gadam sola izgatavot šādas baterijas modeli.
Šobrīd Latvijā reģistrētas aptuveni 1300 elektromašīnas, kas ir salīdzinoši neliels skaits, taču portāla "Kursors.lv" galvenais redaktors Kristaps Skutelis paredzēja, ka nākotnē dabai draudzīgās automašīnas kļūs arvien populārākas. “Bateriju un mašīnu tehnoloģijām jākļūst lētākām un pieejamākām un nobraukumiem – lielākiem,” sacīja Skutelis, piebilstot, ka arī to ražošanai jābūt ekoloģiskākai.