Dienas ziņas

Ceļa remontdarbus kavē būvuzraugu trūkums

Dienas ziņas

Pēta senās krāsošanas metodes un ārstniecības augus

Rugājos bezceļu sacensības jau 15. reizi

Rugājos jau 15. reizi aizvada bezceļu sacensības

Rugāju novadā bezceļu autosacensībās tūrisma kausa izcīņas 2. posmā piedalījās auto ekipāžas un individuāli braucēji ar kvadricikliem no visas Baltijas. Sporta veids ir finansiāli dārgs, tāpēc konkurence reģionālajos posmos nav īpaši liela. Šajā reizē trase bija sausāka nekā citus gadus, un blakus tehniska rakstura ķibelēm braucējiem bija jātiek galā arī ar lieliem putekļu mākoņiem.

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem – vairāku nedēļu sausums darījis savu – bezceļu automašīnas šogad krietni vairāk par dubļu šļakatām rada putekļu mākoņus.

Rugājos bezceļu kvadriciklu un auto vadītāji “Canam Trophy” kausa izcīņā piedalās 15. reizi. Sacensību uzdevums ir vairāk nekā piecus kilometrus garo trases apli izbraukt pēc iespējas vairāk reižu noteiktā laika posmā.

Lai arī ierasti atsevišķi notiek arī dāmu brauciens, viena jauna sieviete jau vairākus gadus kā stūrmane sacensībās palīdz vīram. “Sākumā viņam bija: tu sasitīsies, salauzīsi nagus, būs traumas utt. Pirmo reizi pamēģināsim, ja nevarēs, nevarēs. Pagaidām viņš nav izteicis vēlmi meklēt citu, tad jau viss ir kārtībā,” norāda ekipāžas no Rīgas stūrmane Sanita Selecka.

Starp braucieniem vairākus bezceļu auto entuziastus var sastapt nevis pie, bet zem mašīnām. Šāds sporta veids ir finansiāli dārgs, katru auto veido detaļas no vairākām citām automašīnām, un pēc šķēršļu pārvarēšanas regulāri jāveic remonts. “Mašīna ir “Lada Ņiva”. Būs tai jau sestais gads. Nedaudz kaut kas ir pielabots, pārtaisīts, bet brauc normāli. Tagad tikai aizdedzei kaut kas nestrādā, vajag nedaudz pielabot, un nākamajā startā atkal būsim ierindā,” saka bezceļu auto sacensību dalībnieks no Igaunijas Julārs Ahi.

Līdztekus tiesībām vadīt kvadriciklu vai auto ekipāžas pārstāvjiem jābūt vismaz 16 gadus veciem un transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim – piemērotam bezceļu kustībai. Trasi, kas gan ir sausāka nekā citas reizes, kopumā dalībnieki vērtē kā labu, jo mežā tā šķērso purvainu apvidu.

Salīdzinot ar pērno gadu, dalībnieku skaits ir nedaudz mazāks  – teju 40 komandas un individuālie braucēji no visas Baltijas. Dalībnieki atzīst, ka Latvijā šajā jomā profesionāli vēl ir, kur augt. “Latvijā četrus gadus pēc kārtas esam ātrākie un Igaunijas čempionātu pagājušajā sezonā uzvarējām. (..) Igaunijā konkurence ir daudz, daudz augstāka. (..) Latvieši vāji būvē mašīnas. Maz būvē,” norāda komandas “Ape Team” pārstāvis Ģirts Gailītis.

Nākamās bezceļu jeb “off road” sacensības 14. – 15. jūlijā notiks Madonā, kam sekos posmi augustā Gulbenes novada Lejasciemā un septembrī Kandavas novada Zantē.

Tautas sports
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti