Kā labāk dzīvot

Fiziskās aktivitātes pēc Covid-19 pārslimošanas svarīgi atsākt pakāpeniski

Kā labāk dzīvot

Atkritumu apsaimniekotāji veikuši atkritumu šķirošanas eksperimentu

Laiks atklāt velobraukšanas sezonu!

Velobraucēji: Drošība uz ceļa uzlabojas, bet joprojām ir bīstamas situācijas

Braukt ar velosipēdu pa pilsētas ielām kļūst vieglāk ar katru gadu, taču joprojām jāuzmanās, ka riteņbraucēju kāda auto šoferis var vienkārši nepamanīt, Latvijas Radio raidījumā “Kā labāk dzīvot” vērtēja „Latvian Cycling Girls” pārstāve Zane Kalverša-Ķeņģe.

Reizēm problēma joprojām ir drošas distances neievērošana, kā arī bīstamas apdzīšanas, vienisprātis bija velobraucēji Ģirts Cirvelis, Kate Rudzīte un profesionālā riteņbraucēja Dana Rožlapa. 

Nepieciešami vēl daudzi gadi, kamēr šoferiem iestrādāsies zemapziņas līmenī, ka arī labais spogulis jāuzmana, uzskata  Kalverša-Ķeņģe.

Par braukšanas kultūru jādomā arī velobraucējiem. “Empātija ir svarīga no abām pusēm. Mūsu biedrība aicina riteņbraukšanas entuziastus ļoti domāt par to, ka cieņa uz ceļa vienmēr ir abpusēja. Ir jāciena arī autovadītāji, jāievēro noteikumi,” aicināja Kalverša-Ķeņģe. 

Cirvelis norādīja, ka Rīgā pārvietoties pa veloceliņiem ir ļoti grūti, jo ir posmi, kur to vienkārši nav: “Piemēram, ja brauksi pa Juglas ielu, būs moments, kad jāpārceļas uz brauktuvi. Ir grūti izmantot tikai velo infrastruktūru.”

Savukārt, atrodoties uz brauktuves, bīstamas situācijas rada tie automašīnu vadītāji, kas aizmirst ievērot drošu – vismaz pusotra metra – distanci apsteidzot velobraucēju. 

“Reizēm problēma ir šoferi, kas uzskata, ka nobraukt tuvu velobraucējiem nav nekas tāds, bet, ja viņi paši to pārbaudītu, tad justu, ka, ja automašīna nobrauc tuvāk kā metrs vai pusotrs, tad, atrodoties uz velosipēda, nav foršas sajūtas,” Cervelis stāstīja. 

Arī Rudzīte piekrita, ka situācija uz ceļiem kopumā uzlabojas: “Pati trenējos septiņus gadus, un jāsaka, ir ļoti liels prieks redzēt, ka kultūra uzlabojas, ka šoferi arvien vairāk respektē velobraucējus un arī velosipēdistu kultūra uzlabojas.”

Viņasprāt, to sekmē savstarpējā mijiedarbība – jo vairāk velosipēdistu brauc un nebaidās braukt, jo šoferi viņus vairāk pamana un respektē. 

Rožlapa savukārt norādīja, ka joprojām uz ceļa ir daudz bīstamu situāciju. Viņa novērojusi daudz bīstamu apdzīšanu uz autoceļiem, kad autovadītāji nerēķinās, ka ar šosejas velosipēdu malā no ceļa pabraukt nav iespējams grants vai smilšu dēļ, kas neizbēgami novedīs pie kritiena. 

“Joprojām ir bīstamas situācijas, kad autovadītāji nerēķinās, ka esam mazāk aizsargāti uz ceļa. Joprojām ir jāmācās cieņpilna pastāvēšana uz ceļa, un joprojām ir jārunā par šiem jautājumiem,” viņa stāstīja. 

“Nevaram radīt ilūziju, ka viss ir ļoti labi, joprojām jāizglīto gan velobraucēji gan autovadītāji,” Rožlapa piebilda.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt