Remonta laikā nomainīs tilta labās puses gultni un renovēs tilta izgriešanas mehānismu. Zināms, ka tilta labā puse pēdējoreiz remontēta pirms 50 gadiem.
1906.gadā vācu inženiera Haralda Halla projektētais Kalpaka tilts ir vienīgais Latvijā saglabājies izgriežamais metāla konstrukciju tilts. To savulaik cēla, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu ērti pārvietoties gan kuģiem, gan sauszemes transportam.
Tiltu par 92 tūkstošiem eiro remontēs uzņēmums “Starts – Rīga Pluss”, stāsta Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe: “Plānots, ka līdz 17.augustam tilts būs slēgts satiksmei – gan autotransportam, gan kājāmgājējiem – un tiks veikti šie plānotie tilta rekonstrukcijas darbi.
Tilts būs slēgts pilnībā, jo tilta labā puse ir uzsēdināta uz balsta un starp balstu un tilta daļu ir gultnis. Un, lai šo gultni nomainītu, viena puse no tilta ir jānoceļ un pēc uzcelšanas jānoregulē atpakaļ, lai tilts veiktu visas funkcijas.
Jo tilta konstrukcija ir būvēta atbilstoši Liepājas vējam un vajadzībai to ērti un ātri izgriezt, bet tilts ir būvēts pirms vairāk nekā simt gadiem, un tas ir jāņem vērā, tiltu rekonstruējot. Tādēļ to nevar izdarīt, vienlaikus saglabājot iespēju iedzīvotājiem šķērsot tiltu.”