"Krustpunktā" podkāstā:
- "Spotify" podkāsts
- Apple podkāsts
- Google podkāsts
- Savā lietotnē raksti - Krustpunktā
Jauna epizode katru darba dienu, garums - 52 min.
“Kamēr būs manā politiskajā pārraudzībā šī joma, sabiedriskais transports būs karalis,” sacīja Ķirsis.
Vienlaikus, lai gan sabiedriskais transports iecerēts kā satiksmes mugurkauls galvaspilsētā, pirms dažādu risinājumu realizēšanas vēl jāatrisina ķēdes iztrūkstošie posmi. Ķirsis norādīja, ka tuvākajos gados ir jāizstrādā pētījums par zemo emisiju zonām un jāsāk tās ieviest. Tas savukārt nozīmēs ierobežojumus privātajām automašīnām iebraukt Rīgas centrā.
“Kad šis solis būs sperts, centrā mašīnu apjoms būs krietni mazāks un plūsmas būs krietni brīvākas arī sabiedriskajam transportam. Tāpēc es teiktu – sākumā sagaidīt šo, tad sabiedriskā transporta prioritāti varam izpildīt,” sacīja Rīgas vicemērs.
Viņš atzina, ka pašlaik nav izveidoti risinājumi, kā iedzīvotājiem no Pierīgas un Rīgas apkaimēm labi pārvietoties galvaspilsētā.
Tāpat Ķirsis norādīja uz pieejamo budžetu satiksmes iecerēm: “Tā situācija ir diezgan bēdīga. Mums ir 50% no ielu uzturēšanas budžeta, kas būtu nepieciešams. Tad runāt par attīstību brīdī, kad tev nav par ko notīrīt sniegu, ir grūti. Diemžēl tas notiek uz fondu projektu bāzes, un tiem ir savi nosacījumi.”
Tikmēr žurnālists Pauls Timrots pauda izbrīnu par kūtrumu veidot sabiedriskā transporta joslas: “Ir tādas bailes veidot sabiedriskā transporta joslas, lai gan ir milzīga drosme veidot jocīgas velojoslas.”
Kā uz vienu no problemātiskajām vietām viņš norādīja Duntes ielu, kur izveidotās velojoslas dēļ problēmas rodas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD). To apliecināja arī dienesta vadītāja Liene Cipule, paužot cerību, ka šajā ielā tomēr radīs citu risinājumu. Vienlaikus viņa atzina, ka NMPD darbinieki jau pierod pie esošās situācijas un rēķinās ar ilgāku laiku satiksmē; arī autovadītāji šajā posmā esot kļuvuši saprotošāki.