Pētījums: Lielākai daļai automašīnu ir drošības sistēmu problēmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

No 585 pārbaudītajām automašīnām 65% konstatētas dažāda līmeņa drošības un elektroapgādes sistēmu problēmas, informēja "Drošas braukšanas skola" (DBS). Oktobra beigās bezmaksas auto pārbaudes notika Daugavpilī, Dobelē, Gulbenē, Jēkabpilī, Liepājā, Preiļos, Rīgā, Talsos un Valmierā. Pārbaužu laikā noskaidrots automašīnu apgaismes iekārtu, drošības sistēmu un elektroapgādes sistēmu stāvoklis trīs līdz trīsdesmit divus gadus veciem transportlīdzekļiem.

Pārbaudīto automašīnu kopējais vidējais vecums bija 13,6 gadi, kas minimāli atšķiras no Latvijas vidējā autoparka vecuma (13,9 gadiem). 90% pārbaudīto automašīnu ražotas laika posmā no 1994. līdz 2007.gadam, liecina pētījuma statistika.

Apkopojot veikto pārbaužu rezultātus, atklājās, ka tikai 35% no pārbaudītajām automašīnām visi apskatītie mezgli strādā nevainojami. Tajā pašā laikā ceturtajai daļai no automašīnām, kurām netika atklātas problēmas, un 36% no visām pārbaudītajām automašīnām nepieciešams uzlādēt akumulatoru, kas ir ļoti būtiski, tuvojoties ziemai.

Šī problēma ir plaši sastopama starp tām automašīnām, kuras tiek izmantotas īsiem pārbraucieniem, jo to elektrosistēma nepaspēj īsu braucienu laikā atgūt starta laikā patērēto elektroenerģiju. 28% no pārbaudītajām automašīnām ir nepieciešama akumulatoru nomaiņa, bet 5,2% automašīnu tika atklātas ģeneratora problēmas.

Neskatoties uz to, ka ikgadējās tehniskajās apskatēs tiek veikta priekšējo lukturu pārbaude, šajās pārbaudēs tika atklāts, ka 42% automašīnu ir dažādas problēmas ar priekšējiem starmešiem. Visizplatītākā problēma ir starmešu regulējums, taču vairākos gadījumos tika konstatēti nopietni lukturu stiklu vai reflektoru bojājumi, kas krasi ir samazinājuši lukturu funkciju un attiecīgi arī ceļa izgaismošanas spējas.

Drošības sistēmu pārbaude tika veikta 45% no pārbaudei pieteiktajām automašīnām. No tām 47% automašīnu netika atklātas problēmas, taču 28% automašīnu tika atklātas drošības gaisa spilvenu problēmas un 25% automašīnu problēmas ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu ABS vai stabilitātes kontroli ESP. Turklāt dažām no automašīnām kļūdas uzrādīja visas minētās drošības sistēmas, bet dažām tika diagnosticētas nopietni vadības bloka darbības traucējumi.

Automobiļu pārbaudē, kas notika sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un autoservisu tīklu "Bosch Car Service", noskaidrojās, ka tehniskais stāvoklis ir proporcionāls vecumam, ja neskaita 2004.gadā ražotās automašīnas, kurām procentuāli bija viens no sliktākajiem rezultātiem. Izvērtējot pārbaudītos auto ražotājus, procentuāli vismazāk problēmas tika atklātas "Volvo" ražotajām automašīnām, bet visvairāk iebildumu bijuši pret "BMW" automašīnām. 

"Iegūtie rezultāti ir tik slikti ne vien pašu īpašnieku vainas dēļ, bet arī tāpēc, ka liela daļa no automašīnām tiek remontētas servisos, kuros trūkst kvalificētu speciālistu vai pat nav nepieciešamās diagnostikas aparatūras. Daudzi autovadītāji un servisa mehāniķi pat nenojauš, ka viņu vai viņu remontētajam automobilim ir šāda rakstura problēmas. Drošības sistēmām būtu jāpievērš daudz lielāka uzmanība, jo, kad autovadītājs sajutīs, ka kāda no sistēmām nestrādā korekti, var izrādīties jau par vēlu," atzīst autoservisu tīklu "Bosch Car Service" eksperts Māris Daija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti