Pie Latvijas Radio vērsās kāda klausītāja, norādot, ka pērn viņai bijuši septiņi apmeklējumi Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā, kur čekus par saņemtajiem medicīnas pakalpojumiem solīja nosūtīt uz VID elektroniski, taču attaisnoto izdevumu sarakstā tie neparādās.
VID pārstāve Lazdiņa atzina, ka daudzos gadījumos šī sistēma nenostrādā un čeki deklarācijās nenokļūst pilnā apjomā.
“Tāpēc noteikti gribu uzsvērt, lai cilvēki čekus ņem, saglabā un vada paši iekšā [sistēmā],” uzsvēra Lazdiņa.
Ierēdne piebilda, ka labāk ir gadījumā, ja deklarācijā parādās divi vienādi čeki, vienu izdzēst, nekā palikt bešā vispār, ja kvīts elektroniski nav nosūtīta un cilvēks neko nav saglabājis.
VID pārstāve Lazdiņa skaidroja, ka elektroniskais pakalpojums kvīti uzreiz nosūtīt uz VID tika ieviests ar citu nolūku – lai uzņēmumiem atvieglotu atskaitīšanos par izlietotajām kvītīm.
Uzņēmumi izmantoja šo iespēju un piedāvāja iekļaut kvīti arī klientu deklarācijā, bet diemžēl dažādu apstākļu dēļ tas ne vienmēr izdodas – piemēram, var nenostrādāt programma vai medicīnas iestāde var būt pārāk noslogota.
KONTEKSTS:
Par ārstniecisko pakalpojumu izmantošanu iespējams atgūt iedzīvotāju ienākuma nodokli, iesniedzot attiecīgo maksājumu čekus VID kopā ar gada ienākumu deklarāciju vai pakāpeniski pa vienam visa gada laikā.