Rīta Panorāma

Jaunajā "Džokerā" Fīniksam pievienosies Lady Gaga

Rīta Panorāma

Telefonintervija ar politologu, profesoru Juri Rozenvaldu

Mikromobilitātes rīki atgriežas ceļu satiksmē

Atgādina par riskantu brīdi pēc «ziemas miega» – ielās atgriežas skrejriteņi un divriteņi

Kļūstot arvien siltākam un siltākam, arvien vairāk ceļu satiksmē atgriežas dažādi mikromobilitātes rīki – sākot ar divriteņiem un beidzot ar elektroskrejriteņiem. Eksperti atgādina, ka šis ir riskants brīdis visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, jo autovadītāji pa ziemu ir aizmirsuši par mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, savukārt mikromobilitātes rīku lietotāju iemaņas pa ziemu ir nedaudz "ierūsējušas".

Intervija ar Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieku Juri Jančevski
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Brīdis, kad pavasarī uz ceļiem atgriežas dažādi transportlīdzekļu veidi, kas ziemā pārsvarā netiek izmantoti, proti, velosipēdi, elektroskrejriteņi, un citi mikromobilitātes rīki, ir ļoti riskants, skaidroja Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Viņš norādīja: "Autovadītāji nav pieraduši pie tā, ka ir šādi rīki, vai ir aizmirsuši to. Savukārt tie, kas ar tiem rīkiem braukā, tiem tās iemaņas ierūsē. Tas ir normāli."

Savukārt apdrošinātāja "Balta" pārstāvis Toms Sadovskis pauda: "Ziema, visticamāk, ir bijis tāds kā iemidzinošs periods, kad daudzi autovadītāji varētu būt pieraduši pie tā, ka, piemēram, griežoties pa labi pāri veloceliņam, nav nemaz jāskatās. Tagad ne tikai uz veloceliņiem, bet arī visās citās vietās ir jārēķinās ar to, ka velosipēdists, skrejriteņa vadītājs vai cits mobilitātes rīku izmantotājs var parādīties."

Turklāt ceļu segums vēl ir netīrs, klāts ar putekļiem un akmentiņiem, kas samazina saķeri. Protams, arī bedres vēl nav salabotas. Uzmanīgiem jābūt gan autovadītājiem, gan mikromobilitātes rīku lietotājiem, uz kuriem arī attiecas visi ceļu satiksmes noteikumi.

Eksperti aicina arī neaizmirst, ka uz trotuāra galvenais ir gājējs.

Vanks sacīja: "Mums ne tikai ir jāsaprot, ka gājējs ir galvenais un no viņiem ir jāizvairās un jābrauc tā, lai netraucētu gājējiem pārvietoties, bet ir jāsaprot, ka automobiļi, piemēram, kas var braukt ārā no vārtrūmēm, – tur tā redzamība ir apgrūtināta, un tad arī pastāv risks, ka var saskrieties. Mēs visi kaut kur steidzamies kaut kādu iemeslu dēļ. Reizēm pat ir grūti to izskaidrot. Domāju, ka teiciens "steidzies lēnām" nav tas sliktākais teiciens."

Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters piebilda: "Pārvietojoties gan ar velosipēdu, gan ar elektroskrejriteni, ļoti ieteicams ir vilkt aizsargķiveri galvā."

Mālmeisters arī atgādināja – lai pārvietotos ar elektroskrejriteni, vecumā līdz 17 gadiem (ieskaitot) aizsargķivere ir obligāta prasība.

Tāpat šogad ir jauni noteikumi, kas regulē, ar kādiem elektroskrejriteņiem vispār ir atļauts piedalīties ceļu satiksmē. "Katram elektroskrejritenim no 1. aprīļa ir jābūt obligāti reģistrētam CSDD un ir jāsaņem reģistrācijas uzlīme. Ceļu satiksmē drīkstēs pārvietoties tikai ar reģistrētiem elektroskrejriteņiem," sacīja CSDD pārstāvis.

Statistika rāda, ka, pieaugot mikromobilitātes rīku lietošanai, pieaug arī ar to saistīto traumu skaits. Lai no tā izvairītos, pašiem jābūt uzmanīgiem un jāciena citi ceļu satiksmes dalībnieki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti