Imants Frederiks Ozols

Tuvo Austrumu politikas un kultūras pētnieks, zinātnes doktors Ph. D.

Apskatīt autora rakstus: Angliski Latviski Krieviski

Ārpus ētera
Imants Frederiks Ozols: Veltīgi gaidīt brīnumus no skolotājiem, bērnu izglītībā jāiesaistās arī vecā...
Imants Frederiks Ozols: Veltīgi gaidīt brīnumus no skolotājiem, bērnu izglītībā jāiesaistās arī vecākiem
Ja apkopo galvenās idejas, kas izskan diskusijās sociālajos tīklos, mediju publikācijās, vecāku sapulcēs un pat ekspertu apspriedēs, nav šaubu - vismaz hipotētiski vēlamies, lai mūsu bērni mācītos tādās skolās un pie tādiem skolotājiem, par kuriem mūs apskaustu visā pasaulē. Vismaz tikpat lielā mērā, kā pie mums mēdz pieminēt Somijas izglītības modeli. Taču šajā problēmā ir kāds būtisks āķis, par kuru Latvijā nav pieņemts runāt. Proti, kāda ir vecāku iesaiste un atbildība sekmīgā izglītošanās procesā.
Imants Frederiks Ozols: Necīnieties ar 8.martu. Zaudēsit.
Imants Frederiks Ozols: Necīnieties ar 8.martu. Zaudēsit.

Mans tēvs, kā visi, kas Otrā pasaules kara laikā dienēja “neīstajā” pusē, tika “attīrīts” izsūtījumā. Gan viņam, gan manam vectēvam gan laimējās atgriezties no tā. Tomēr visa ģimene nekad vairs nesanāca kopā. Līdz kamēr mans tēvs beidza savas gaitas šajā saulē, nemitējās runas par badu, kādu es neesmu piedzīvojis (un attiecīgi mans nelāgais raksturs tāds ir, jo nav gana lauzts). Pirms katra politiski nozīmīgāka soļa, tostarp iestājas NATO un Eiropas Savienībā, sākās kaut kādu pārtikas produktu uzkrāšana. Manuprāt, sāls vēl tagad stāv pagrabā. Un pat man vēl lauku darbos nācās bērnībā vilkt no veca deķa šūtu jaku, kas bija viņa un mūsu traģēdijas lieciniece. Tomēr pat viņš sveica manu māti 8.martā. Ar puķi un kādu naivu un bezgaumīgu dāvanu.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd