Ziņas vieglajā valodā 9. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 9. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 9. augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Vairums Covid-19 dēļ pārcelto vizīšu lielajās slimnīcās notikušas

Lielākajās slimnīcās gandrīz visi tie pacienti, kuri netika pie speciālista ārkārtējās situācijas laikā, tagad ir bijuši pie ārsta.

Daudzi gan uz pārceltajām vizītēm neieradās.

Kad ārkārtējā situācija beidzās, viņiem bija priekšroka.

Tikai pēc tam varēja pierakstīties citi pacienti.

Tas nozīmē, ka tagad sāk pieņemt tos cilvēkus, kuri pierakstījās pēc ārkārtas situācijas.

 

Latvijā Covid-19 apstiprina vēl diviem cilvēkiem

Aizvadītajā diennaktī Latvijā saslimšana ar Covid-19 apstiprināta diviem cilvēkiem.

Veikti vairāk nekā 1500 testu.

Viens no saslimušajiem atgriezies no Lielbritānijas, bet otrs ir Murjāņu Sporta ģimnāzijas audzēknis.

Kaimiņvalstī Lietuvā aizvadītajā diennaktī saslimšana apstiprināta 21 cilvēkam.

Tai skaitā piecos gadījumos inficēšanās notika ārzemēs, divi gadījumi saistīti ar kādu ekskursiju, bet trīs gadījumi - ar uzliesmojumu operas un baleta teātra darbinieku vidū.

Igaunijā savukārt inficēšanās atklāta pieciem cilvēkiem.

 

Bakteriālā iedega Latvijā konstatēta trīs vietās

Augļkokiem bīstama slimība – bakteriālā iedega – Latvijā konstatēta trīs vietās.

To atklāja Dobeles, Nīcas un Daugavpils novados.

Atsevišķas teritorijās slimība iepriekš nebija bijusi.

Kāpēc tagad tā izplatījusies, nav zināms.

Šobrīd speciālisti dara visu iespējamo, lai slimība neizplatītos.

Šonedēļ dažādas slimības dārzos un sējumos izplatījušās daudzviet.

Tas ir siltā un saulainā laika dēļ.

 

Atklāj režisoram Kroderam veltītu mākslas objektu

Netālu no Valmieras teātra atklāja režisoram Oļģertam Kroderam veltītu mākslas objektu "Krodera ābele".

To veidoja mākslinieki Aivars Vilipsōns un Ivars Miķelsons.

Kroders nomira pirms astoņiem gadiem.

Šodien ir viņa 99. dzimšanas diena.

Mākslas objekts ir no bronzas.

Tas tapa ar Teterevu fonda un citu ziedotāju atbalstu.

 

Baltkrievijā notiek prezidenta vēlēšanas

Baltkrievijā šodien vēlēja prezidentu.

Uz sesto pilnvaru termiņu pretendē līdzšinējais valsts vadītājs Aleksandrs Lukašenko.

Autoritārā prezidenta galvenā sāncense ir opozicionāre Svetlana Tihanovska.

Tomēr gaidāms, ka varasiestādes viltos vēlēšanu rezultātus, lai panāktu Lukašenko palikšanu pie varas.

Pie vēlēšanu iecirkņiem pulcējās daudz cilvēku.

Daudzi ziņoja par būtiskām interneta darbības problēmām visā valstī.

Tās sākās jau no rīta.

Ne tikai pirms vēlēšanām, bet arī vēlēšanu dienā bija aizturētie.

Aizturēja arī Krievijas telekanāla žurnālistus, kuri atspoguļoja Baltkrievijā notekošās prezidenta vēlēšanas.

 

Konferencē Parīzē sprieda par atbalstu Libānai 

Parīzē notika starptautiska konference.

Tajā sprieda par atbalstu Libānai.

Konferenci organizēja Francijas prezidents Emanuels Makrons.

Libānā šonedēļ notika spēcīgi sprādzieni.

Vēl nav skaidrs, cik liela palīdzība Libānai nepieciešama.

Pasaules banka šonedēļ solīja piešķirt aptuveni 40 miljonus dolāru.

Libānas valdība aprēķinājusi, ka zaudējumi pārsniedz trīs miljardus.

ANO brīdina, ka Libānā var sākties nopietna krīze un pārtikas trūkums.

 

Lietuvas prezidents pārtraucis pašizolāciju

Lietuvas prezidents Gitans Nausēda ar ģimeni pārtrauca pašizolāciju.

Viņš to ievēroja, jo viens viņa kancelejas darbinieks bija saskarsmē ar koronavīrusu inficētu cilvēku.

Analīzes gan parādīja, ka šis darbinieks nesaslima.

Tā kā saslimstība ar Covid-19 Lietuvā pieaug, no rītdienas prezidenta kancelejas apmeklētājiem būs jāvalkā sejas maskas.

 

Laika ziņas

Nākamās nedēļas sākumā nedaudz pastiprināsies ziemeļu vējš un kļūs vēsāks.

Nedēļas vēsākā diena būs trešdiena.

Tad gaisa temperatūra tad nepārsniegs +18...+22 grādus.

Tuvākajā diennaktī būs daļēji mākoņains.

Naktī bez nokrišņiem, dienā Latgalē un Vidzemē iespējams īslaicīgs lietus un pērkona negaiss.

Kopumā diena būs saulaina.

Atsevišķos rajonos veidosies migla.

Gaisa temperatūra naktī +12…+17 grādi, savukārt rīt diena +21…+26 grādi.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti