Ziņas vieglajā valodā 29. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 29. martā

Ziņas vieglajā valodā 29.martā
00:00 / 04:56
Lejuplādēt

Atlaiž ļoti daudz "airBaltic" darbinieku

Nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” plāno atbrīvot no darba aptuveni 700 darbinieku, kas ir gandrīz trīsreiz vairāk, nekā kompānija paziņoja pirms pāris nedēļām.

Šādu rīcību uzņēmuma “ieziemošanai” atbalsta Satiksmes ministrija.

“airBaltic” prezidents sola gada laikā atlaistos pieņemt atpakaļ darbā, tomēr izskan arī prognozes, ka aviācijas nozare tik ātri pēc krīzes neatkopsies, svētdien ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums “De facto”.

Nosaka stingrākus pulcēšanās ierobežojumus 

Turpmāk būs stingrāki pulcēšanās ierobežojumi. Publiskās vietās drīkstēs atrasties tikai divatā vai ģimenes lokā. Pārējiem būs jāievēro vismaz divu metru attālums vienam no otra.

Tā svētdien nolēma valdība.

Aizliegti arī jebkādi privāti pasākumi, izņemot bēres. Arī tajās jāievēro divu metru attālums vienam no otra un citi drošības noteikumi.

Latvijā koronavīrusu konstatē vēl 42 cilvēkiem

Pēdējā diennaktī Latvijā koronavīruss apstiprināts 42 cilvēkiem. Tas nozīmē, ka kopumā ir 347 saslimušie.

24 cilvēki ārstējas slimnīcā. Trīs no viņiem slimo smagi.

Diennakts laikā ir palielinājies arī pašvaldību skaits, kurās ir ar koronavīrusa saslimušie. Tādas Latvijā ir 45 pašvaldības.

Jauni saslimšanas gadījumi ir Aizputes, Saldus, Ādažu, Krāslavas un Alūksnes novados.

Koronavīrusu apstiprina vēl vairākiem medicīnas darbiniekiem

Koronavīruss apstiprināts vēl vairākiem medicīnas darbiniekiem. Jau iepriekš šādi gadījumi bija, bet tagad to skaits palielinājies.

Saslimuši divi stomatologi, viena medmāsa un neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes šoferis.

Speciālisti uzsver, ka mediķiem ir vislielākais risks saslimt.

Latvijā nogādā sejas maskas un respiratorus 

Latvija saņēmusi aptuveni miljonu sejas masku un respiratorus. Tos pasūtīja Nacionālais veselības dienests un no Ķīnas atveda nacionālā lidsabiedrība "airBaltic".

Sejas maskas nepieciešamas, lai pasargātu mediķus. Tās saņems arī ģimenes ārsti.

Nākamnedēļ būs vēl vairākas piegādes ar vēl vairāk aizsardzības līdzekļiem.

Zemniekiem trūkst strādnieku 

Daudzās zemnieku saimniecībās trūkst darbinieku. Tās ir gatavas piedāvāt darbu tiem, kuri krīzē palikuši bez darba.

Lauksaimnieku organizācijās saka, ka darbinieku trūka vēl pirms ārkārtējās situācijas. Tādēļ lauksaimnieki vēlējās piesaistīt viesstrādniekus. Tomēr vīrusa dēļ tuvākajā laikā no citām valstīm Latvijā iebraukt nevarēs.

Lems par stingrākiem sodiem ierobežojumu pārkāpējiem

Valdība nākamajā nedēļā lems par stingrākiem sodiem tiem, kuri neievēro ārkārtējās situācijas laikā noteiktos ierobežojumus.

Šobrīd par šiem pārkāpumiem var sodīt ar naudas sodu līdz 350 eiro.

Ja pārkāpums ir lielāks, tad var būt arī cietumsods līdz trim gadiem, piespiedu darbs vai naudas sods. Īpaši smagos gadījumus var būt cietumsods līdz 8 gadiem.

Laulības atceļ reti

Ārkārtējās situācijas dēļ laulības šobrīd atceļ reti. Tā saka Romas Katoļu baznīcas bīskaps Andris Kravalis.

Tomēr bieži atceļ kristības bērniem un zīdaiņiem.

Grūtības ir arī ar laulības izziņu saņemšanu. Neskaidrības ir par laulībām, kur viens no laulātajiem nav latvietis. Šobrīd nav zināms, kad cilvēki atkal varēs ceļot.

Saslimušo skaits pieaug arī Igaunijā un Lietuvā

Igaunijā aizvadītajā diennaktī saslimšana ar koronavīrusu apstiprināta 39 cilvēkiem. Tagad kopā tur ir nepilni 700 gadījumu. Igaunijā ir arī 3 mirušie no koronavīrusa.

Savukārt Lietuvā inficēto skaits pārsniedz četrus simtus. Svētdien saslimušo skaits pieauga par 43. Lietuvā reģistrēti septiņi nāves gadījumi.

Latvijas iedzīvotājus aicina pamest Krieviju

Latvijas vēstniecība Krievijā aicina Latvijas iedzīvotājus līdz pirmdienas pusnaktij pamest Krieviju. To var izdarīt, braucot pa sauszemi, jo lidmašīnas šobrīd nelido.

Šobrīd nav zināms par citu valstu pilsoņu izceļošanas iespējām pēc pirmdienas.

Krievija no pirmdienas uz laiku slēgs sauszemes robežu.

Slēgta būs arī robeža ar Baltkrieviju.

Laika ziņas

Nakts uz pirmdienu un pirmdienas rīts būs ļoti auksts. Gaidāms sals līdz -9 grādiem.

Mākoņu būs maz un vējš kļūs lēns.

Dienā būs gan saulains, gan brīžiem apmācies. Daudzviet īslaicīgi snigs. Pūtīs lēns vējš. Gaisa temperatūra dienā +2..+6 grādi.

Rīgā pirmdien vakarā, iespējams, snigs. Pūtīs lēns vējš. Gaisa temperatūra naktī -2.. -4 grādi.

Piepilsētā līdz -8 grādiem. Dienā gaiss sasils līdz +5 grādiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti