Ziņas vieglajā valodā 25. martā

Ziņas vieglajā valodā 25. martā.

Ziņas vieglajā valodā 25. martāDace Simanoviča

     

     

    Covid-19 Latvijā atklāts 221 cilvēkam

    Koronavīruss Latvijā sāk izplatīties arī cilvēkiem, kuri nav bijuši ārzemēs vai tikušies ar saslimušajiem.

    Par to brīdina Slimību profilakses un kontroles centrs.

    Pieciem rīdziniekiem vakar Covid-19 analīzes uzrādīja vīrusu, taču viņi nevarēja pateikt, kur to ieguvuši.

    Tas varēja būt gan veikalā, gan sabiedriskajā transportā.

    Tas nozīmē, ka vīruss izplatās arī tieši Latvijā.

    Šobrīd koronavīruss Latvijā ir atklāts 221 cilvēkam.

    Vakar atklāja 24 jaunus saslimšanas gadījumus.

    Kopumā Latvijā ir pārbaudīti astoņi tūkstoši cilvēku.

    Koronavīrusu pagaidām atklāj lielākoties jauniem cilvēkiem.

    Visvairāk saslimušo ir Rīgā, Jūrmalā, Jelgavā un Ogres novadā.

    Lai nesaslimtu, citiem cilvēkiem nedrīkst iet tuvāk par diviem metriem.

    Uz veikalu jāiet pēc iespējas retāk.

    Bieži jāmazgā rokas.

    Saslimis arī NATO karavīrs Latvijā

    Ar koronavīrusu saslimis viens no NATO karavīriem Latvijā.

    Karavīram ir viegla saslimšana.

    Viņš ārstējas mājās.

    No kuras valsts ir saslimušais karavīrs, bruņotie spēki neatklāj.

    Eksperts: Ārkārtas situācija būs jāpagarina

    Latvijā ieviestā ārkārtas situācija noteikti būs jāpagarina.

    Tā uzskata galvenais infekcijas slimību eksperts Latvijā Uga Dumpis.

    Pagaidām ārkārtas situācija ir noteikta līdz 14. aprīlim.

    Šajā laikā Latvijā ir daudz un dažādu ierobežojumu.

    Slēgs vairākas vilcienu biļešu kases

    Šonedēļ slēgs daudzas vilcienu biļešu kases.

    Pārsvarā tas būs Rīgā un Pierīgā.

    Uz nenoteiktu laiku slēgs vilcienu biļešu kases Brasā, Garkalnē, Priedainē un citviet.

    Dažas vilcienu biļešu kases strādās īsāku laiku.

    Ja kase slēgta, biļeti bez papildu maksas varēs nopirkt vilcienā pie kontroliera.

    Uzņēmums “Pasažieru vilciens” aicina biļetes pirkt internetā.

    Epidēmija liedz pulcēties deportēto piemiņas pasākumos

    Šodien pie ēkām Latvijā ir izlikti karogi ar melnām sēru lentēm.

    Aprit 71 gads kopš 1949. gada 25. marta izsūtīšanām uz Sibīriju.

    Publiski piemiņas pasākumi koronavīrusa epidēmijas dēļ šodien nenotika.

    Izsūtīšanu upurus šogad aicina pieminēt domās un aizdedzot svecīti mājās.

    Valsts prezidents Egils Levits upuru piemiņai nolika ziedus Rīgā pie Brīvības pieminekļa.

    Lietuvā no Covid-19 miruši četri, Igaunijā - viens

    Lietuva par divām nedēļām pagarina valstī noteikti karantīnu.

    Tā būs spēkā līdz 13. aprīlim.

    Tas nozīmē dažādus ierobežojumus.

    Nedrīkst izbraukt no valsts, slēgti lielākā daļa veikalu, aizliegti pasākumi un vēl citas lietas.

    Pārtikas veikali un aptiekas strādā.

    Lietuvā no koronavīrusa miruši jau četri cilvēki, bet saslimuši 255.

    Pirmais nāves gadījums apstiprināts arī Igaunijā.

    Šajā valstī koronavīruss apstiprināts vairāk nekā 400 cilvēkiem.

    Krāpnieki piedāvā viltotus medikamentus vīrusa apkarošanai

    Eiropas policijas organizācija brīdina, ka parādās miljoniem viltotu medikamentu un medicīnisko iekārtu.

    Preču izplatītāji saka, ka tie ir pret koronavīrusu.

    Tomēr tā nav patiesība.

    Viltoto preču vidū ir pretvīrusa zāles, antibiotikas, paracetamols, ibuprofēns un citas zāles.

    Tirgo arī viltotas vakcīnas un testus.

    Tenisists Federers ziedo miljonu eiro saslimušajiem

    Rodžers Federers un viņa sieva ziedoja gandrīz miljonu eiro, lai krīzē palīdzētu saviem tautiešiem Šveicē.

    Federers ir slavens Šveices tenisists.

    Šveicē ar koronavīrusu ir saslimuši gandrīz deviņi tūkstoši cilvēku.

    Miruši 86 cilvēki.

    Federers cer, ka arī citi bagāti cilvēki ziedos naudu saslimušajiem.

    Laika ziņas

    Rīt Latvijā būs saulaina un diezgan silta diena.

    Nokrišņu nebūs.

    Pūtīs lēns vējš.

    Gaisa temperatūra šonakt 0..-5 grādi.

    Rīt dienā +10..+13 grādu.

    Rīgā rīt būs saulains laiks bez nokrišņiem.

    Gaisa temperatūra šonakt Rīgā 0..-3 grādi, rīt dienā +11..+12 grādu.

    Laika tips: 2., labvēlīgs.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti