Ziņas vieglajā valodā 24. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 24. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 24. augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Atzīmē Baltijas ceļa gadadienu 

Sestdien, 24.augustā, turpinājās Baltijas ceļa 30. gadadienai veltītie pasākumi.

Likteņdārzā notiek saulrieta koncerts "Saule, pērkons, Daugava".

Tajā skan ar Atmodas laiku saistītas melodijas un dziesmas.

Koncertā pirmo reizi atskaņos komponista Mārtiņa Brauna kora dziesmu ar Uģa Brikmaņa tekstu "Tavā laikā".

 

Simtgadnieki satiekas salidojumā

Rīgā, VEF kultūras pilī, norisinājās Latvijas valsts vienaudžu salidojums.

Tajā pulcējas simtgadnieki un vecāki cilvēki, kā arī tie, kam tuvojas 100 gadu.

Cilvēki dalījās savās atmiņās par piedzīvoto garajā mūžā.

Daudziem uz pasākumu līdzi bija pieraksti par Baltijas ceļu. Organizatori tās plāno saglabāt īpašā piemiņas grāmatā.

Šis bija trešais simtgadnieku salidojums.

 

Pulcējas septiņu lielvalstu līderi 

Francijā sākas septiņu attīstīto valstu samits.

To pavada vērienīgi masu protesti.

Protestu dalībnieki vēlas pievērst uzmanību nevienlīdzībai, klimata pārmaiņām un citām aktuālām problēmām.

Samitu aizēno arī Amazones baseina mežu ugunsgrēki, nestabilitāte akciju tirgū un domstarpības pašu rietumvalstu līderu starpā.

 

Krievija testē raķetes

Krievija izmēģinājusi divas starpkontinentālās raķetes.

Pagaidām nav skaidrs, vai tā ir atbilde uz ASV izšauto raķeti.

ASV raķete būtu bijusi aizliegta saskaņā ar Vidēja un tuva darbības rādiusa raķešu līgumu, ko Vašingtona un Maskava šomēnes pārtrauca.

 

Raķetes testē arī Ziemeļkoreja

Divas raķetes šodien izšāvusi arī Ziemeļkoreja.

Šis jau ir septītais ziemeļkorejiešu raķešu izmēģinājums mēneša laikā.

Dienvidkoreja uzskata, ka tās ir tuva darbības rādiusa raķetes.

Ziemeļkoreja paziņoja, ka raķešu izmēģinājumi ir atbilde uz ASV un Dienvidkorejas kopīgajām militārajām mācībām.

Taču mācības šonedēļ jau beigušās.

 

Krievijas cilvēkveidīgais robots vēl nav galamērķī

Krievijas kosmosa kuģim ar cilvēkveidīgo robotu neizdevās savienoties ar Starptautisko Kosmisko staciju.

Nākamais savienošanās mēģinājums varētu notikt ne agrāk kā pirmdien.

Pirmajam kosmosā nosūtītajam Krievijas robotam dots vārds Fjodors.

Plānots, ka Fjodors desmit dienas pavadīs Starptautiskajā Kosmosa stacijā un mācīsies, kā palīdzēt astronautiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti