Ziņas vieglajā valodā 16. martā

Ziņas vieglajā valodā 16. martā.

 

Ziņas vieglajā valodā 16.martāJānis Ramāns

     

    Latvijā ar koronavīrusu ir inficējušies 34 cilvēki

    Latvijā ar koronavīrusu ir inficējušies 34 cilvēki. Tā ziņo Slimību profilakses un kontroles centrs.
    Pagājušajā diennaktī atklāja četrus jaunus inficēšanās gadījumus.
    No Baltijas valstīm visvairāk inficētu cilvēku ir Igaunijā.
    Tur saslimuši vairāk nekā divsimt cilvēku.
    Lietuvā ir ziņas par 17 saslimušajiem.

    Latvija un citas valstis aktīvi mēģina ierobežot koronavīrusa izplatību.
    Ir slēgtas daudzas robežas starp valstīm.
    Tiek atcelti aizvien vairāk starptautisko lidojumu un autobusu braucienu.
    Pusnaktī, naktī uz otrdienu, visus starptautiskos lidojumus un starptautiskos autobusu braucienus atcels arī Latvija.
    Tāpēc ļoti daudz cilvēku pirmdien, 16. martā, mēģināja pirms tam vēl nokļūt mājās.

    “airBaltic” pirmdien bija daudz papildu lidojumu uz Rīgu

    Lidsabiedrībai “airBaltic” pirmdien, 16. martā, bija daudz papildu lidojumu uz Rīgu. Visas biļetes uz šiem lidojumiem bija pārdotas.
    Lidostā “Rīga” pirmdien ielidoja aptuveni simt lidmašīnas reisu.
    Ar tiem šīs dienas laikā kopumā Latvijā varētu būt atgriezušies ap 5000 cilvēku.
    Lidostā pie atlidošanas izejām strādā mediķi.
    Pie viņiem ikviens var pārbaudīt veselību.
    Par iespēju veikt analīzes uz koronavīrusu cilvēkiem paziņo arī lidostas skaļruņos.

    Pēc atgriešanās no ārzemēm – obligāta karantīna

    Visiem, kas atgriežas Latvijā no citām valstīm, ir divas nedēļas obligāti jāpaliek mājās.
    Iet uz darbu vai pie citiem ciemos nedrīkst.
    Tas ir ļoti svarīgi, lai vīruss neizplatītos tālāk.
    Pēc iespējas nevajadzētu satikties ar citiem cilvēkiem.
    Divas reizes dienā ir jāmēra temperatūra.
    Temperatūra jāmēra no rīta un vakarā.
    Ja temperatūra ir paaugstināta un ir vēl citas pazīmes par slimību, piemēram, sauss klepus un slikta pašsajūta, jāzvana 113.
    Tur pastāstīs, ko darīt tālāk.

     Veikalos jāietur distance

    Lai pasargātu sevi no inficēšanās ar koronavīrusu, veikalos, aptiekās un tirgū cilvēkiem jāatrodas apmēram 2 metru attālumā vienam no otra.
    Tā ierosina tirgotāji.
    Otrdien, 17. martā, par šo ierosinājumu lems valdība.
    Cilvēkiem iesaka veikalos ilgi neuzkavēties.
    Nevajag arī veidot pārtikas uzkrājumus.
    Produkti veikaliem pietikšot arī turpmāk.

    Ekonomikas ministra amatam virza Vitenbergu

    Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs

    Partija "KPV LV" par ekonomikas ministru virzīs Saeimas deputātu Jāni Vitenbergu.
    Līdzšinējo ekonomikas ministru Ralfu Nemiro pagājušajā nedēļā atcēla no amata.
    Tiesībsargi Nemiro atņēma pieeju svarīgai informācijai.
    Kāpēc tiesībsargi tā nolēma, nav īsti zināms.

    Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas varētu notikt 6. jūnijā

    Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas varētu notikt 6. jūnijā.
    Šādas ir neoficiālas ziņas.
    Iepriekš Rīgas domes vēlēšanas plānoja 25. aprīlī.
    Taču Latvijā izsludinātās ārkārtas situācijas dēļ vajadzētu domes vēlēšanas pārcelt.

    Eksperti: Šobrīd nevajadzētu mainīt nodokļus

    Latvijā šobrīd nevajadzētu mainīt nodokļus.
    Tā pieļauj vairāki Latvijas Radio uzrunātie ekonomikas eksperti.
    Latvijā nodokļus bija plānots mainīt nākamgad.
    Taču koronavīrusa izplatīšanās dēļ situācija šobrīd ir mainījusies.
    Tā var ietekmēt cilvēku spēju samaksāt nodokļus.
    Lēmumus par nodokļiem pieņems politiķi.

    Piedāvā baudīt kultūru internetā

    Lai mazinātu koronavīrusa izplatīšanos, daudzas izrādes, koncertus un filmas tagad piedāvā noskatīties arī internetā.
    Nesen internetā varēja skatīties Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra koncertu.
    Tas notika bez skatītājiem.
    Bet pirmdien vakarā bez maksas internetā būs redzama slavenās Metropoles operas izrāde “Karmena”.
    Galveno lomu šajā operā dziedās Elīna Garanča.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti