Ziņas vieglajā valodā 25. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 25. aprīlī. 

Ziņas vieglajā valodā 25. aprīlī
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Aizvadīta pedagogu streika otrā diena

Otrdien bija pedagogu streika otrā diena. 

Otrdien notika pedagogu arodbiedrības un valdības pārstāvju sarunas. 

No rīta notika sarunas Izglītības un zinātnes ministrijā, bet pēc tam Ministru kabineta ēkā. 

Sarunās panākta vienošanās par algu paaugstināšanu visiem skolotājiem. 

Valdība papildus piešķirs vairāk nekā 4 miljonus eiro. 

Līdz šim bija paredzēts celt algas skolotājiem ar mazām algām. 

Valdība par to lems trešdien. 

Trešdien pedagogu streiks turpināsies.

Piketā prasa atbildēt par sievietes slepkavību Jēkabpilī

Otrdien pie Ministru kabineta ēkas notika pikets. 

Cilvēki pieprasīja amatpersonām atbildēt par nolaidību un nespēju nosargāt sievietes dzīvību. 

Viņu Jēkabpils novadā noslepkavoja bijušais vīrs. 

Sieviete bija ziņojusi par draudiem. 

Policija slepkavu vēl nav notvērusi. 

Piketētāji pieprasīja politiķiem beidzot atbalstīt Stambulas konvenciju. 

Tā paredz nepieļaut vardarbību pret sievietēm, vardarbību ģimenē.

Stambulas konvencijas apstiprināšanu 14. Saeimā atbalsta tikai divas no septiņām frakcijām – "Jaunā Vienotība" un "Progresīvie". 

Pārējie uzskata, ka ar vēl viena dokumenta apstiprināšanu vardarbību ģimenē neizskaudīs.

Baidens kandidēs uz otro termiņu ASV prezidenta amatā       

ASV prezidents Džo Baidens
ASV prezidents Džo Baidens

ASV prezidents Džo Baidens kandidēs uz vēl vienu prezidenta pilnvaru termiņu. 

Baidens jau iepriekš bija izteicies par kandidēšanu uz pārvēlēšanu. 

Otrdien viņš to paziņoja oficiāli. 

ASV prezidenta vēlēšanas notiks 2024. gadā. 

Analītiķi pieļauj, ka, visticamāk, vēlēšanās viņam atkal nāksies sacensties ar bijušo ASV prezidentu Donaldu Trampu.

Sudānas karojošās puses vienojušās par 72 stundu pamieru   

Tūkstošiem cilvēku ir iespēja pamest Sudānu. 

Valstī uz 72 stundām apturēta karadarbība. 

Sudānā jau ilgāk nekā nedēļu notiek kaujas. 

Par varu cīnās Sudānas armija un civilo varu atbalstošais grupējums "Ātrā atbalsta spēki". 

Kaujās ir ļoti daudz bojā gājušo un ievainoto. 

Kauju dēļ Sudānu ir atstājuši ārvalstu diplomāti un viņu ģimenes. 

Cilvēku evakuācija turpinās. 

Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) ģenerālsekretārs Antoniu Gutērrešs brīdināja, ka vardarbība no Sudānas var izplatīties visā reģionā.

Krievijas raķete Kupjanskas pilsētā Ukrainā trāpījusi muzejam, nogalinot cilvēkus

Krievijas izšauta raķete otrdien Harkivas apgabala Kupjanskā trāpīja muzeja ēkai. 

Ir nogalināti un ievainoti cilvēki. 

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis uzsvēris, ka muzeja izpostīšana ir kārtējais apliecinājums, ka Krievija grib iznīcināt Ukrainas kultūru un cilvēkus. 

Līdzās muzejam militāru objektu nav. 

Ukrainas amatpersonas brīdina, ka iespējami jauni raķešu triecieni.

Maskavā uz divām nedēļām apmeklētājiem slēdz Sarkano laukumu       

Maskavā uz divām nedēļām – no 27. aprīļa līdz 10. maijam – apmeklētājiem slēdz Sarkano laukumu. 

Oficiālais iemesls ir gatavošanās "uzvaras" parādei 9. maijā un tās norise. 

Arī pērn Kremlis parādes dēļ uz laiku slēdza Sarkano laukumu, tomēr uz tik ilgu laiku to slēdz pirmo reizi. 

Komentētāji uzskata, ka varasiestādēm ir bail. 

Pēdējā laikā arvien biežāk Krievijas debesīs parādās Ukrainas bezpilota lidaparāti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti