Ziņas vieglajā valodā 6. maijā

Ziņas vieglajā valodā 6. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 6. maijā
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Kronēts Lielbritānijas karalis Čārlzs III un karaliene Kamilla

Lielbritānijas karalis Čārlzs III
Lielbritānijas karalis Čārlzs III

Sestdien kronēja Lielbritānijas karali Čārlzu III un karalieni Kamillu. 

Vēsturiskā ceremonija notika Vestminsteras abatijā Londonā. 

Čārlzs III svinīgi solīja kļūt par svētību "katras ticības un pārliecības" cilvēkiem. 

Neskatoties uz lietu un drēgno laiku, tūkstošiem cilvēku pie Bakingemas pils sveica karali un karalieni. 

Čārlzs III un Kamilla kopā ar visu karalisko ģimeni sveica cilvēkus no Bakingemas pils balkona. 

Čārlza III kronēšanu tiešsaistē varēja vērot visā pasaulē.

Lielbritānijā protestēja pret monarhiju

Lielbritānijā ne visi cilvēki atbalsta karali un monarhiju. 

Pirms svinīgās Čārlza III kronēšanas ceremonijas protestu sarīkoja antimonarhisti un vides aizstāvji. 

Viņi sauca, ka tas nav viņu karalis, ka monarhija jālikvidē. 

Šiem cilvēkiem nepatīk, ka karaļnams tērē naudu greznām un dārgām ceremonijām. 

Lielbritānijas policija vairākus protestētājus aizturēja.

Ukraina paziņo par pirmo notriekto Krievijas hiperskaņas raķeti

Ukrainas armija notrieca Krievijas hiperskaņas raķeti "Kinžal". 

Raķeti notrieca virs Kijivas ar pretgaisa aizsardzības sistēmu "Patriot". 

Raķeti "Kinžal" Krievijas prezidents Vladimirs Putins izsludināja kā "ideālu ieroci", kuru ir ārkārtīgi grūti pārtvert. 

Ukraiņi raķetes notriekšanu uzskata par vēsturisku notikumu.

Ukraina apsūdz Krieviju fosfora munīcijas izmantošanā Bahmutā

Ukraina apsūdz Krieviju fosfora munīcijas izmantošanā Bahmutas pilsētā. 

Baltais fosfors gaisā uzliesmo. 

Liesmas sasniedz simtiem grādu augstu temperatūru, un tās ir grūti nodzēst. 

Krievija fosfora munīciju izmantoja vienā no Bahmutas kvartāliem. 

Ukraiņi ir publicējuši video attēlus, kuros tas redzams. 

Fosfora munīcijas izmantošana pret civilām teritorijām ir kara noziegums. 

Speciālisti brīdina par putnu gripas bīstamību cilvēkiem

Daugavpils Esplanādes dīķī beigtajiem putniem atklāta putnu gripas augsti patogēnā versija "H5N1". 

Pārtikas un veterinārais dienests aicina cilvēkus neapmeklēt Esplanādes dīķa teritoriju un nelaist tur mājdzīvniekus. 

Cilvēkiem ir ļoti jāuzmanās, jo šis putnu gripas vīruss ir bīstams arī cilvēkiem. 

Tā sacīja epidemiologs Jurijs Perevoščikovs. 

Cilvēki ar šo vīrusu inficējas reti, tomēr tas notiek. 

Inficēts cilvēks var nomirt.

Rīgā notiks maratons

Rīgā notiek maratons. 

Svētdien būs galvenā maratona diena. 

Maratona dalībnieki skries 42 kilometrus pa Rīgas ielām. 

Maratona laikā būs lieli satiksmes ierobežojumi.

Satiksmi ierobežos vai pat slēgs vairākās Rīgas ielās. 

Slēgta būs 11. novembra krastmala un tilti pār Daugavu. 

Būs izmaiņas vairākos sabiedriskā transporta maršrutos

Laika prognoze

Arī nakts uz svētdienu būs auksta. 

Sinoptiķi prognozē, ka tik auksta 7. maija nakts būs pirmo reizi. 

Gaisa temperatūra vietām Vidzemē un Latgalē pazemināsies līdz -6 grādiem. 

Citur būs 1...-4 grādi. 

Svētdien pēcpusdienā gaisa temperatūra pakāpsies līdz 9…14 grādiem. 

Austrumu vējš būs lēns, piekrastē brāzmains. 

Nokrišņu nebūs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti